نگاه ملی و فرا منطقه ای رشد متوازن در منطقه آزاد انزلی در تمامی سطوح مشهود است

نماینده ماکو و شوط و پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی پس از بازدید از منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه در راستای رصد و ارزیابی عملکرد مناطق آزاد سفر هایی به این مناطق انجام می دهیم، گفت: بر اساس گزارشهای ارائه شده از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی و بازدید های میدانی از این منطقه شاهد انجام اقدامات زیربنایی اساسی در بخش های زیرساختی هستیم که ضروری است تداوم پیدا کند.

به گزارش فرینا، عین ا... شریف پور با تاکید بر اینکه نگاه ملی و فرامنطقه ای مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی یکی از ویژگی های مهمی است که این منطقه را نسبت به سایر مناطق متمایز می کند، افزود: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بر اساس تعریف آنها باید تولید محور باشند که این منطقه در این راستا خوبی عمل کرده و شاهدیم به فراهم ساختن شرایط مناسب برای تولید کنندگان، فرصت های شغلی مناسبی را ایجاد کرده است که این امر موجب افزایش سرانه درآمد در سطوح مختلف مردم شده و ضروری است نسبت به صنایع تبدیلی و تولیدی توجه لازم را داشته باشیم.

شریف پور با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی در زمینه سرمایه گذاری و جذب سرمایه گذاران موفق بوده و در این راستا فعالیت های مناسبی صورت گرفته، گفت: بخش خصوصی بخش مهمی است که مقام معظم رهبری نیز تاکید ویژه ای بر روی آن دارد و در این منطقه توجه بیشتری به این مقوله شده و واحد های تولیدی با توان صادراتی در این منطقه فعالیت می کنند .

وی با تاکید بر اینکه اقدامات انجام شده در منطقه آزاد انزلی با توجه به وسعت منطقه قابل تحسین است، افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور این اقدامات می تواند به اقتصاد کشور کمک کند و باید سرمایه گذاران و بخش خصوصی در این منطقه بیشتر شوند.

نماینده ماکو و شوط و پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی اجرای توسعه متعادل و متوازن را نقطه قوت منطقه آزاد انزلی در مسیر اجرای طرح های توسعه ای خود قلمداد کرده و با بیان اینکه توسعه نامتوازن همچون بهره گیری از یک موجود ناقص الخلقه است، گفت: باید از تلاش و دقت مدیران فعلی و همه مدیران پیشین این منطقه قدردانی کرد و به شما دست مریزاد گفت.

نماینده ماکو، شوط و پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی به بررسی شاخص سواد پرداخته و آن را به تلاش و علاقه فرد برای یادگیری معنی کرده و افزود: چنین سوادی در منطقه آزاد انزلی مشاهده می شود و از سوی دیگر وجود نگاه فرامنطقه ای در طرح های توسعه منطقه بیانگر نگاه جهانی و فراملی مدیرعامل این منطقه آزاد است.

شریف پور راهکار موفقیت در برابر مشکلات پیش روی کشور را اجرای ماده 65 قانون ایجاد مناطق آزاد عنوان کرد و با بیان اینکه براین اساس می توان در چارچوب طرح خود اتکایی استانها، این طرح را با همکاری استانداران، در استان هایی که دارای مناطق آزاد هستند اجرا نمود، گفت: با توجه به قرار گرفتن مناطق آزاد در نقاط مرزی، از امکانات و ظرفیت های بالقوه موجود در این مناطق توسط استان ها می توان به عنوان الگویی در سطح کشور بهره برد.

نماینده ماکو و شوط و پلدشت و چالدران با قدردانی از رویکرد و منش مدیریتی دکتر مرتضی بانک که موجبات تحول در مناطق و روابط دبیرخانه با کمیسیون اقتصادی شده تأکید کرد برگزاری چنین برنامه هایی، می تواند به عنوان یک راهبرد در مسیر توسعه کشور عمل نماید چراکه موجبات همگرایی بیشتر میان بخش های مختلف مدیریتی کشور را فرآهم می کند.

گفتنی است اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس به همراه رضا مسرور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی علاوه بر حضور در یک نشست تخصصی با رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان از زیرساخت های تجاری، اقتصادی، صنعتی، گردشگری و عمرانی این منطقه بازدید و طرح های سرمایه گذاری و توسعه ای منطقه را بررسی کردند.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو