همزمان با برگزاری دومین همایش مدارس مروج سلامت؛

تفاهم نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد ماکو، شبکه بهداشت و آموزش و پرورش امضا شد

دومین همایش مدارس مروج سلامت منطقه ازاد ماکو با امضای تفاهم نامه همکاری سه جانبه در خصوص اجرای طرح مدارس مروج سلامت بین منطقه آزاد ماکو، شبکه بهداشت و درمان و آموزش و پروش برگزار شد.

به گزارش فرینا، مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو در این همایش گفت: مدارس مروج سلامت با هدف مراقبت ازخود و ترویج فرهنگ خودمراقبتی وآموزش همسانان وهمسالان ،منجربه افزایش ظرفیت ها وتوانمندسازی دانش آموزان برای سالم زیستن شده است.

اسلام یادگاری با اشاره به اینکه این مدارس اهداف کلی ترویج واستقرار مفاهیم ارتقای سلامت دربین دانش آموزان را دنبال می کنند افزود: مدیریت غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو با همکاری شبکه بهداشت و آموزش و پرورش با اجرای هشت زیر برنامه نقش قابل توجهی در افزایش خودمراقبتی دانش آموزان دارند.
 یادگاری اجرای برنامه جامع آموزش سلامت ، ارائه خدمات بالینی درمدرسه، سلامت محیط در مدرسه، بهبود تغذیه درمدرسه، تحرک فیزیکی وفعالیت بدنی، ارتقای سلامت کارکنان مدرسه، ارائه خدمات سلامت روان ومشاوره ای درمدرسه و مشارکت والدین و جامعه دربرنامه های سلامت در مدرسه و تشکیل شبکه داوطلبان سلامت دانش آموزان از جمله برنامه های این مدارس عنوان کرد..
مدیرغذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: با فعالیت مدارس مروج سلامت در سالهای اخیر در آذربایجان غربی موجب توسعه مهارت های فردی دانش آموزان ایجاد محیط های حمایت کننده سلامت و تقویت اقدامات اجتماعی شده است .
وی با بیان اینکه برای ارتقا سلامت به همدلی و همکاری و هماهنگی سازمانها نیاز است، افزود: منطقه آزاد ماکو در زمینه تامین سلامت منطقه، مشارکت جدی داشته است.
معاون فنی مرکزبهداشت استان آذربایجان غربی نیز در این همایش گفت: رسالت مدارس مروج سلامت برای ارتقای کیفیت زندگی این گروه سنی است که بر اقدامات پیشگیرانه منطبق با فرهنگ جامعه تاکید و متناسب با جنسیت دانش آموز و مشارکت همه جانبه آنان ارائه می شود.
حقیقی با اعلام اینکه انتخاب این مدارس بر عهده آموزش و پرورش است، افزود: پس از طی مراحل، کارشناسان این مرکز، مدارس را از نظر برنامه جامع آموزش سلامت، ارایه خدمات بالینی در مدارس، سلامت محیط و بهبود تغذیه، تحرک فیزیکی و فعالیت بدنی در مدارس، ارتقای سلامت کارکنان، خدمات سلامت روان و مشاوره ای و مشارکت والدین و جامعه در برنامه های سلامت و تربیت سفیران سلامت، مورد ارزیابی قرار می دهند و بر اساس امتیاز کسب شده، مدارس رتبه ‌بندی می شوند.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی با اشاره به تحصیل 580 هزار نفر دانش  آموز در سطح استان تصریح کرد: اجرای این طرح زمینه ساز مناسبی برای انتقال مفاهیم بهداشت و سلامت برای خانواده هاست.

حسینی، از فعالیت ۱۴۵ نفر به عنوان مراقب سلامت در استان آذربایجان غربی گفت: تغییر عادات و رفتار زندگی در پیشگیری از بیمار‌های قلبی و عروقی تاثیر بسزائی دارد.
این مقام مسئول افزود: برنامه مروج سلامت در ۹۰۰ مدرسه استان اجرا می‌شود که از این تعداد ۱۸۰ مدرسه کیفی سازی شده است.
معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی گفت: برنامه‌های آهن یاری و ویتامین D. در ۱۰۰ درصد مدارس متوسطه دوم دخترانه و ۵۰ درصد مدارس متوسطه اول استان اجرا می‌شود.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان افزود: جهت کنترل برعرضه و پخش مواد غذایی، ۵۳۸ پایگاه تغذیه سالم در مدارس استان ایجاد شده است.
حسینی گفت: بدنبال توسعه مشارکت‌های مردمی در راستای سلامت خود و فرزندانمان و افزایش تحرک جسمی دانش آموزان هستیم.

در پایان این همایش با تقدیر از مروجان سلامت شهرستانهای منطقه آزاد ماکو تفاهم نامه ای برای اجرای طرح مروج سلامت در مدارس منطقه آزاد ماکو بین سازمان منطقه آزاد ماکو، دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل آموزش و پرورش استان  آذربایجان غربی در 8 بند به امضا رسید.

همچنین از مدیران و فعالان طرح مدارس مروج سلامت تجلیل شد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو