پذیرفته شدن 80 درصدی دانش آموزان دبیرستان دانا و توانای دانشگاه بین المللی منطقه آزاد چابهار

مدیر دبیرستان دانا و توانای دانشگاه بین المللی منطقه آزادچابهار گفت: 80 درصد از دانش آموزان این دبیرستان در نخستین حضورشان در کنکور سراسری در رشته های ریاضی و فنی و علوم تجربی در مراکز آموزش عالی کشور پذیرفته شده اند، که موفقیتی چشمگیر است.

به گزارش فرینا، "بهرام میرزایی" افزود: از تعداد 30 نفر دانش‌آموزان در سال تحصیلی 97-96 در مقطع پیش‌دانشگاهی این دبیرستان، تعداد پذیرفته‌ شده در دانشگاههای مختلف سراسر کشور ۱۵ نفر در رشته ریاضی و فنی و ۹ نفر در رشته ی علوم تجربی بوده اند.

میرزایی گفت: نظر به کمبود دبیران علوم پایه در مناطق جنوبی استان، عمده دانش‌آموزان دارای ظرفیت علمی بالا در مرحله مشاوره انتخاب رشته برای ورود به دانشگاه فرهنگیان هدایت شدند. از مجموع 24 پذیرفته شده، تعداد 13 نفر در دانشگاههای فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی تهران پذیرفته شدند.

کسب رتبه 548 کنکور توسط دانش‌آموز علیرضا دلوشی از روستای تیس نشان از استعداد بسیار بالای فرزندان این خطه از ایران اسلامی است. ایشان موفق شدند با مشاوره دقیق و انتخاب رشته صحیح، به عنوان اولین دانش‌آموز پسر از شهرستان چابهار در دانشگاه صنعتی شریف در رشته مهندسی دریا پذیرفته شوند.

پذیرش سه نفر از دانش‌آموزان ریاضی در دانشگاه تربیت شهید رجایی تهران در رشته های مهندسی عمران، مهندسی مکانیک، و مهندسی ساخت و تولید دیگر نتیجه افتخارآفرین دانش‌آموزان دبیرستان دانا و توانا است. 
در رشته علوم تجربی نیز محمد نبات‌زایی موفق به پذیرش در رشته پزشکی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شد.

وی افزود: با برگزاری آزمون ورودی برای دانش آموزان نخبه از شهرهای جنوبی استان تعداد ۱۰۰ نفر با توجه به کسب رتبه برتر در این دبیرستان در رشته های ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی پذیرش و زیرنظر اساتید مجرب از مهرماه سال تحصیلی 98-97 در پایه دهم مشغول به تحصیل خواهند شد.

مدیر دبیرستان دانا و توانای دانشگاه بین المللی منطقه آزادچابهار افزود: راه اندازی این دبیرستان با حمایت "عبدالرحیم کردی" مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار و "ارسلان دژکام" رییس دانشگاه بین المللی چابهار صورت گرفته و دانش آموزان با امکانات رفاهی مانند خوابگاه، لابراتوار زبان انگلیسی، کتابخانه، کلاس کامپیوتر و تحت نظر بهترین مربیان و مشاورین تحصیلی مَشغول به تحصیل هستند.

توسعه دبیرستان و تأسیس مجتمع آموزشی شبانه روزی پسرانه و دخترانه در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در سالهای آینده با حمایت سازمان منطقه آزاد چابهار در دست اقدام و پیگیری است.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو