افزایش ظرفیت منطقه ویژه دوغارون در صادرات سوخت به افغانستان

ظرفیت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون در صادرات سوخت به افغانستان به لحاظ کمی و کیفی و ساخت تاسیسات زیربنایی افزایش می‌یابد.

به گزارش فرینا، در نشست مشترک مدیران منطقه ویژه اقتصادی دوغارون و شرکت فرگاز بر گسترش همکاری‌ها به منظور افزایش ظرفیت صادرات سوخت به کشور افغانستان تاکید شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون با توجه به رویکرد جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه همه‌جانبه سطح همکاری‌های اقتصادی با کشور افغانستان به ویژه در حوزه صادرات انرژی به لحاظ کمی و کیفی، به اهمیت زیرساخت‌ها و تاسیساتLPG در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون اشاره و بر اجرای طرح‌های کوتاه مدت و بلند مدت مرتبط با این موضوع تاکید کرد و گفت: توافق گمرکات دو کشور برای افزایش ساعت کار یکی از راهکارهایی است که می‌تواند بخشی از مشکلات فعلی را حل کند و خوشبختانه در این زمینه توافق خوبی صورت گرفته است.
فرامرز سلطانی با تشریح طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی دوغارون، از آمادگی کامل منطقه ویژه برای جذب سرمایه‌گذاری بیشتر در ارائه خدمات فعالیت‌های شرکت فرگاز خبر داد.
مدیرعامل شرکت فرگاز نیز در این نشست با تشکر از اقدامات و خدمات موجود در منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: شرکت فرگاز آمادگی لازم برای گسترش فعالیت‌های خود در منطقه را دارد و می‌توانیم کل تقاضای سالانه گاز LPG افغانستان از مرز دوغارون را تامین کنیم.
افشار با اشاره به راه‌اندازی ترمینال‌های سیار افزود: با افزودن این ترمینال‌ها، میزان تخلیه و بارگیری سالانه گاز مایع تا 500 هزار تن افزایش می‌یابد.
در این نشست موضوع ضرورت سرمایه‌گذاری برای تاسیس آزمایشگاه تخصصی انواع مشتقات نفتی در منطقه ویژه مورد بحث قرار گرفت که مقرر شد اقدامات و مراحل کاری آن پیگیری گردد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.