هزار و 500 تن میگو در چابهار تولید شد

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان از اتمام برداشت میگوی پرورشی در مزارع این استان در سال 97 خبر داد و گفت: امسال در مجموع هزار و 500 تن میگو در مزارع استان تولید و روانه بازار مصرف داخل و خارج شد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری برنا، سید وحید حاج سید جوادی افزود: با اتمام عملیات برداشت میگوی پرورشی که از اوایل مرداد ماه در مزارع تولیدی چابهار آغاز شده بود، در مجموع هزار و 500 تن میگوی پرورشی جمع آوری شد.

حاج سید جوادی گفت: این میزان تولید در سال 97 در مزارع استان سیستان و بلوچستان در حالی است که سال گذشته شاهد تولید حدود هزار تن میگو در مزارع میگوی پرورشی این استان بودیم.

وی افزود: طی سال 97، 700 هکتار مزرعه پرورش میگو در چابهار و گواتر زیر کشت رفته بود که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال 700 هکتار مزرعه پرورشی در قالب 40 مزرعه زیر کشت میگو رفت، گفت: این در حالی است که سال گذشته 400 هکتار مزرعه در قالب 27 مزرعه زیر کشت میگوی پرورشی رفته بود.

حاج سید جوادی ادامه داد: امسال 120 میلیون لارو توسط پرورش دهندگان استان ذخیره سازی شده بود.

وی با اشاره به اینکه امسال تمام مزارع زیرکشت رفته، تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفتند از حمایت سازمان شیلات ایران و شرکت‌های بیمه از صنعت پرورش میگو در سال جاری خبر داد.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان به شیوع بیماری لکه سفید در مزارع پرورشی طی اردیبهشت ماه و اوایل فصل پرورش اشاره کرد و گفت: این امر به دلیل نوسانات بالای دمایی رخ داد.

حاج سید جوادی افزود: حمایت شیلات و دامپزشکی و آگاهی پرورش دهندگان از شیوع بیماری باعث کنترل به موقع بیماری شد که البته گرم شدن دمای هوا در خرداد ماه نیز به این امر بسیار کمک کرد.

وی گفت: پرورش دهندگان موفق به کنترل بیماری شدند، اما با این وجود خسارات زیادی هم به تولیدات وارد شد.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: بخش قابل توجهی از میگوی تولیدی در سواحل دریای عمان به کشور‌های هدف صادر شد و بخشی دیگر نیز در بازار داخلی به مصرف رسید.

حاج سید جوادی، افزود: امید می‌رود با برنامه ریزی‌های در حال انجام، سال آینده شاهد افزایش میزان تولید میگو در مزارع پرورشی استان سیستان و بلوچستان باشیم.

وی گفت: ذخیره سازی لارو‌ها برای تولید میگوی پرورشی استان سیستان و بلوچستان در سال 98 از اواخر اسفند ماه امسال و اوایل فرودین ماه سال آینده شروع خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو