بانک UCO هند آماده ایجاد شبکه پرداخت با ایران

  • شنبه 31 شهريور 1397 - 17:17
  • چابهار
  • 0 دیدگاه
دولت هند امروز تصمیم گرفت تا از این پس هزینه واردات نفت از ایران را به روپیه و از طریق شعبه یک بانک ایرانی در بمبئی پرداخت کند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد چابهار، دولت هند امروز تصمیم گرفت تا از طریق شعبه یک بانک ایرانی در بمبئی پول نفت وارداتی از ایران را به روپیه پرداخت کند. این تصمیم پس از نشست چند تن از وزرای رده بالای دولت هند با وزیر اقتصاد این کشور طی روز گذشته اتخاذ شده است.

هند اعلام کرده است که نمی‌تواند از کانال‌های بانکی موجود برای پرداخت پول نفت ایران در سایه بازگشت تحریم‌های نفتی و بانکی علیه این کشور استفاده کند.

در حال حاضر شرکت‌های هندی برای ادامه حضور در ایران از مکانیزم پرداخت یورو بین بانک مرکزی این کشور و بانک ایران و اروپا در آلمان استفاده می‌کنند. شرکت‌های پالایشی مانگالور، شرکت نفت هند و هندوستان پترولیوم بخش قابل توجهی از نفت وارداتی خود را از ایران تأمین می‌کنند. شرکت نایارا انرژی نیز 40 درصد از نفت خود را از ایران می‌گیرد.  این شرکت هم اکنون تحت تسلط شرکت‌های نفتی روسیه قرار دارد.

بانک UCO هند از تمایل خود برای از سرگیری ایجاد کانال‌های پرداخت قدیمی خبر داده است که البته وزارت اقتصاد هند تمایلی به استفاده از برخی از آنها ندارد. پیش‌تر هند پول نفت ایران را از طریق بانک UCO و هالک‌بانک ترکیه پرداخت می‌کرد. 

در نشست امروز برخی وزرای هند قرار شد این کشور از بندر چابهار خرید نفت از ایران را ادامه دهد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو