تسهیل و رفع موانع سرمایه گذاری با راه اندازی سامانه پنجره واحد منطقه آزاد ماکو

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: بخش عمده ای از موانع سرمایه گذاری با راه اندازی سامانه پنجره واحد در منطقه آزاد ماکو تسهیل و مرتغع می شود.

به گزارش فرینا، غلامرضا رضایی افزود: به منظور معرفی پنجره واحد سرمایه گذاری و هماهنگی با دستگاههای اجرایی در راستای راه اندازی این سامانه، جلسه ای با حضو مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو، معاونین و مدیران سازمان، رئیس مرکز خدمات سرمایه گذاری استان و هیئت همراه، رؤسای ادارات شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت در سالن اجتماعات ساختمان مرکزی سازمان منطقه آزاد ماکو برگزار شد.
رضایی با اشاره به اینکه ایجاد شفافیت، تسریع و تسهیل امور مرتبط با صدور مجوزها و پاسخگویی به استعلام ها زمانبندی مراحل، مدیریت زمان در جهت رسیدن به حداقل زمان ممکن در تکمیل پرونده ها و به حداقل رساندن مراجعه های حضوری سرمایه گذاران به دستگاه های اجرایی از اهداف راه اندازی سامانه پنجره واحد است گفت: پنجره واحد سرمایه گذاری صرفا جهت صدور مجوز نبوده و امکان گردش استعلام های کلیه دستگاههای مرتبط با فرآیند صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی را به صورت الکترونیکی فراهم می کند.
وی کاهش اتلاف منابع انسانی و هزینه‌ها، کاهش خطای غیرعمد، انجام امور به صورت منسجم، امنیت بیشتر، حذف تشریفات اداری، شفاف‌ سازی و از بین بردن انحصار اطلاعات را از دیگر مزایای اجرای این طرح دانست و گفت: به منظور راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری ابتدا باید تمامی فرایندهای کاری دستگاههای اجرایی مرتبط احصا و مستندسازی شود و به منظور شفاف سازی و اطلاع متقاضی برای هر خدمت یک شناسنامه خدمت درنظر گرفته شود شناسنامه خدمت شامل مدارک و مستندات موردنیاز و زمان هر مرحله به تفکیک است.
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه اتلاف وقت سرمایه گذاران، زمانبر بودن استعلامات، عدم امکان گزارش‌گیری، اعمال سلیقه‌های شخصی و عدم هماهنگی بین ادارات بسیار حائز اهمیت است افزود: به منظور توسعه اقتصادی، ایجاد اشتغال مولد و پایدار در منطقه باید موانع و مشکلات سرمایه گذاران رفع شده و در جهت جذب سرمایه گذار تلاش کرد که برای این مهم ابتدا باید زیرساختهای اولیه تامین شود .
رضایی گفت: در این راستا استقرار پنجره واحد سرمایه گذاری می تواند نقش مهمی در تسهیل و روان ‌سازی مسیر سرمایه ‌گذاری داشته باشدکه این جز با همکاری و تلاش کلیه ی نهادهای اجرایی منطقه آزاد ماکو امکان پذیر نخواهد بود.
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: سازمان منطقه آزاد ماکو در جهت راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری عزم جدی داشته و تا استقرار آن پیگیر تمامی امور می باشد.
گفتنی است؛ پنجره واحد سرمایه گذاری هم برای متقاضیان سرمایه گذاری که سرمایه گذار با تسلیم درخواست خود از یک نقطه امکان پی گیری درخواست های خود را دارد هم برای دستگاههای اجرایی مرتبط که امکان گردش استعلام های کلیه دستگاههای مرتبط با فرآیند صدور مجوز سرمایه گذاری را به صورت الکترونیکی فراهم می کند، قابل بهره برداری است.
گشایش این پنجره بخش عمده ای از موانع سرمایه گذاری را برطرف کرده و افق تازه ای در راستای توسعه این منطقه خواهد گشود.

برچسب ها : منطقه آزاد ماکو
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو