تولید 100 هزار اصله نهال حرا در روستای هفت رنگو جزیره قشم

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم گفت: جوامع محلی روستای هفت رنگو در این جزیره با برنامه های مدیریتی این اداره موفق به تولید افزون بر 100 هزار اصله نحال حرا شدند.

به گزارش فرینا، اکبر محمودی زاده در حاشیه بازدید از این پروژه در روستای هفت رنگو اعلام کرد: تولید نهال حرا در سه مرحله شامل جمع آوری بذر از جنگل های حرا در مرداد و شهریور، آماده سازی نهالستان با تهیه خاک، کود و گلدان های پلاستیکی و نهایتا کاشت بذر و آبیاری و مراقبت برای برداشت در آبان ماه انجام می شود.
وی با اشاره به هزینه دو میلیارد ریالی اعتبارات استانی این پروژه افزود: زمانی که ارتفاع این نهال ها به حدود 30 سانتیمتر برسد و شاخه های آنها خشبی شود، کار انتقال این نهال ها به عرصه های جنگل حرا آغاز می شود.
به گفته رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم، کل جنگل های طبیعی حرا در قشم به 20 هزار هکتار می رسد که از سال 1385 تا کنون دو هزار و 700 هکتار حرای دست کاشت به عرصه های جنگل های طبیعی حرا در جزیره قشم اضافه شده است.
وی با اعلام اینکه جنگل های حرا در قشم سطح وسیعی از محدوده روستای هُلر تا باسعیدو در سواحل شمالی جزیره قشم را در برگرفته است، گفت: توسعه جنگل های حرا در قشم نقش مهمی در حفظ سواحل، تکثیر پرندگان و ماهیان و افزایش بخش گردشگری این جزیره دارد.
بنا به این گزارش، نهالستان روستای هفت رنگو در 57 کیلومتری شهر قشم قرار دارد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.