جزیره قشم یکپارچه سیاه پوش عزای اباعبدالله الحسین(ع)

  • يکشنبه 8 مهر 1397 - 17:21
  • قشم
  • 0 دیدگاه
سازمان منطقه آزاد قشم امسال نیز همانند سال های گذشته با نصب بیلبوردهای بزرگ و کوچک در سطح شهر و توزیع پرچم های عزا و ریسه های مشکی چهره شهرهای قشم و درگهان، فرودگاه و بنادر این جزیره را برای ایام سوگواری سید و سالار شهیدان کربلا، سیاه پوش کرده است.

به گزارش فرینا، نصب بیلبورد عظیم 60 متری در میدان حافظ و هفت بیلبورد 12متری  در میدان های ژئوپارک، امام، پاسداران، جهاد، شهدای گمنام و چهار راه پردیس و رسالت از برنامه های تبلیغات محیطی  این سازمان در آستانه ماه محرم امسال می باشد.

همزمان با آغاز ماه محرم، دو بیلبورد بزرگ 128 متر مربعی در شهر درگهان و سه بیلبورد 40 متر مربعی دیگر با مضامین تاسوعا و عاشورایی در دو مبدا ورودی و خروجی شهر قشم و میدان امامقلی خان این شهر نصب شده است.

نصب و توزیع بیش از 70 پلاکارد در ساختمان های اداری سازمان منطقه آزاد قشم و تمامی اسکله ها و بنادر این جزیره در کنار سیاه پوشی فرودگاه بین المللی قشم و بخشی از ادارات شهرستان گوشه ای از اقدامات این سازمان بوده است.

سیاه پوش کردن میادین شهرهای قشم و درگهان با یک هزار متر ریسه مشکی و نصب پرچم سیاه بر روی میله های پرچم شهری توسط مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از دیگر اقدامات فرهنگی این سازمان در ماه محرم امسال است.

همچنین به رسم و سنتی چندساله، تنه درختان نخل در بلوارهای شهر قشم و درگهان نیز با 800 متر پارچه مشکی در آستانه ماه محرم سیاه پوش شده است.

آماده سازی مسجد شهرک پرواز و نمازخانه های فرودگاه بین المللی قشم و 6 نماز خانه در اسکله های شهید ذاکری، بهمن، فجر، کاوه، لافت و پهل با 200 متر پارچه مشکی، ریسه و پرچم های عزاداری نیز از دیگر اقدامات انجام شده سازمان منطقه آزاد قشم می باشد.

مردم مومن و ولایی جزیره قشم در جنوب ایران اعم از شیعه و اهل سنت همه ساله آئین های ماه محرم را با شکوهی خاص با هدف زنده نگهداشتن یاد و خاطره سید و سالار شهیدان کربلا حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و 72 یار باوفایش برگزار می کنند.

رئوس  تبلیغات محیطی اجرا شده در سطح شهر قشم توسط سازمان منطقه آزاد قشم به مناسبت ایام محرم

ردیفعنوانتعدادمتراژ/مترمربعتوضیحات

1بیلبورد 12 متر مربعی672میدان ژئوپارک-چهارراه پردیس-چهارراه رسالت-میدان امام-میدان پاسداران-میدان جهاد-میدان شهدای گمنام

2بیلبورد 60 متر مربعی160میدان حافظ

3بیلبورد 40 متر مربعی3120درون شهری ( مبادی ورودی و خروجی شهر قشم + میدان امام قلی )

4بیلبورد 128 متر مربعی 2256پل هوایی درگهان

5پارچه مشکی 20 طاقه800 متر طولحدفاصل پارک زیتون تا سه راه مخابرات-سینما دریا -حدفاصل میدان حافظ تا میدان شهدای گمنام - تمامی نمازخانه های اسکله و فرودگاه بین المللی قشم 

6بنر پلاکارد76460ادارات سازمان-بازداشتگاه قشم-جامعه المصطفی - تمامی اسکله ها و بنادر جزیره قشم - فرودگاه بین المللی قشم

7ریسه مشکی01000میادین شهر

8پرچم مشکی 3×1عمودی1500پایه های پرچم های شهری

9کتیبه محرمی10300طبقات ساختمان مرکزی

     

جمع متراژ بنر منصوبه :968

جمع متراژ طول پارچه سیاه، کتیبه و ریسه منصوبه :2100

 

 

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.