افتتاح نمایشگاه « سپاس ساده رنگ » به میزبانی نگارخانه آفتاب اداره کل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم

  • يکشنبه 8 مهر 1397 - 17:31
  • قشم
  • 0 دیدگاه
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم از افتتاح نمایشگاه تخصصی نقاشی آبرنگ اثر الهه کرمیان با عنوان «سپاس ساده رنگ »، در نگارخانه آفتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا کمساری در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار داشت: تم موضوعی این نمایشگاه شامل آثاری به شیوه رئال و ‌نیمه انتزاعی است که توسط یکی از  هنرمندان انجمن هنرهای تجسمی قشم به تصویر کشیده شده است.
وی با اشاره به مزایای برپایی نمایشگاه های هنری در قشم ادامه داد: تبادل تجربیات، اعطای فرصت به هنرمندان جوان، ایجاد انگیزه، رقابت هنری و غنای هنرهای تجسمی جزیره قشم از مهم ترین مزایای برپایی و شرکت در نمایشگاه های هنری است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سازمان منطقه آزاد قشم هنر را ماندگارترین زبان بشریت در طول اعصار دانست و گفت: هنر ابزاری بسیار مهم و رسا در انتقال فرهنگ، آداب و تمدن یک ملت است.
گفتنی است،  نمایشگاه  تخصصی نقاشی آبرنگ امشب مورخ 12 شهریور ماه با حضور معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری، مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و جمعی از مسئولین سازمان منطقه آزاد قشم  افتتاح شد و تا تاریخ 19 شهریور ماه همه روزه از ساعت 20 الی 22. در محل نگارخانه آفتاب اداره کل فرهنگ و‌ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم برای بازدید عموم دایر است. علاقمندان به هنر نقاشی آبرنگ می توانند در روزهای ۱۸ و ۱۹ شهریورماه برای خرید این تابلوهای زیبا اقدام نمایند.
سبک رئالیسم، نوعی گرایش هنری است که اشیاء و موجودات را آن گونه که هستند، زشت را زشت و زیبا را زیبا ترسیم می نمایند. هنرمند نقاش رئالیسم موضوعات را بدون کم و کاست ترسیم می کند و از تخیل گرایی به دور است.
سبک انتزاعی(آبستره) به نوعی از گرایش هنری اطلاق می‌شود که هیچ صورت یا شکل طبیعی در جهان در آن قابل شناسایی نیست و فقط از رنگ و فرم‌های تمثیلی و غیرطبیعی برای بیان مفاهیم خود بهره می‌گیرد.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.