بررسی افزایش ارتقای تجارت و رفع موانع ترانزیت و ترانشیپ کالا از بندر چابهار

 دستیار ویژه وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی، سفیر ایران در هند به همراه هیات همراه با سفر به چابهار و بازدید از امکانات و زیرساخت‌های بندر طی نشست مشترک با مدیر کل بنادر و دریانوردی استان، موضوع افزایش ارتقاء تجارت و رفع موانع ترانزیت و ترانشیپ کالا از بندر چابهار را بررسی کردند.


به گزارش فرینا، در این نشست بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به تشریح ضرورت توسعه بندر چابهار پرداخت و گفت: فعال سازی بندر چابهار با تسهیل فرآیندها، هماهنگی بین ارگان‌ها و سازمان‌ها و تدوین بسته‌های تشویقی وزارتخانه های متولی به صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی می‌تواند ترافیک دریایی و رونق ترانزیت را با تمرکز بر فعالیت کشورهای آسیای میانه، افغانستان، پاکستان، هند و عمان در بهره گیری از این بندر اقیانوسی، موجبات ارتقاء تجارت کشور را فراهم نماید.
در ادامهدستیار وزیر امور خارجه و مدیر کل آسیای غربی نیز گفت: با توجه به حجم مبادلات تجاری ایران، هند، افغانستان و کشور های CIS؛ وزارت امور خارجه آمادگی جدی برای همکاری و هماهنگی با سایر وزارت خانه های مربوطه جهت بهره برداری از این بندر را دارد.
رسول اسلامی افزود: چابهار مسیری کم هزینه برای انتقال کالاها به کشور های همسایه است زیرا این بندر ظرفیت لازم برای انتقال غالب کالاها را پیدا کرده و می بایست از طریق چابهار اقتصاد کشور را به سایر کشورهای پیرامونی پیوند داد.
در پایان مدیر کل آسیای غربی وزارت خارجه با تقدیر از روند توسعه، تجهیز و عملکردی بندر چابهار افزود: در جهت پیشبرد اهداف ملی و تجاری نمودن این پروژه زیرساختی عظیم ایجاد شده در بندر چابهار و تحقق موارد عنوان شده در جلسه مشترک، موضوعات با جدیت پیگیری خواهد شد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.