مجوز مرز هوایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو صادر شد

استاندار آذربایجان غربی گفت: مجوز مرز هوایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو صادر شده و تا یک ماه آینده با برپایی پرواز‌های بین المللی؛ مرز هوایی این فرودگاه عملیاتی می‌شود.

به گزارش فرینا؛ در اولین روز از سفر استاندار آذربایجان غربی به ماکو؛ محمدمهدی شهریاری شامگاه شنبه با فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع منطقه آزاد ماکو دیدار و گفت و گو کرد.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری جلسه رفع مشکلات حمل و نقل هوایی و زمینی استان در منطقه آزاد ماکو گفت: مجوز مرز هوایی فرودگاه منطقه آزاد ماکو صادر شده و تا یک ماه آینده با برپایی پرواز‌های بین المللی؛ مرز هوایی این فرودگاه عملیاتی می‌شود.
استاندار آذربایجان غربی گفت:‌ مشکلات اقتصادی فعلی ناشی از جنگ اقتصادی است و این فرصتی اجباری برای تولید؛ خلاقیت و خودباوری ملت ایران است.
وی با اشاره به اینکه در این شرایط نقش منطقه آزاد ماکو برای عبور از بحران‌های اقتصادی بسیار مهم است تصریح کرد: فرصت سازی در این شرایط تهدید کار شما فعالان اقتصادی و تولید کنندگان است و بدیهی است با صبر و متانت مردم اتفاقات خوبی خواهد افتاد.
شهریاری با تاکید بر اینکه برای جذب سرمایه گذار خارجی باید جذابیت‌های بیشتری در عرصه‌های سرمایه گذاری نسبت به مناطق مشابه ایجاد کرد اظهار داشت: مناطق آزاد فرصت‌های خوبی را برای این منظور در اختیار سرمایه گذاران داخلی و خارجی ایجاد کرده است.
وی با انتقاد از اینکه هفت درصد معادن کل کشور در آذربایجان غربی قرار دارند، و فقط  برای پنج هزار و ۷۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است گفت: این استان ظرفیت ایجاد اشتغال برای صد هزار نفر در حوزه معدن را دارد.
استاندار آذربایجان غربی منطقه آزاد ماکو را انبار آب ایران عنوان کرد و گفت:‌ در شرایطی که در شهر‌های جنوب بحران کم آبی وجود دارد منطقه آزاد ماکو دارای ذخایر عظیم آبی است و باید در تبدیل این منطقه به قطب کشاورزی کشور تلاش مضاعف کرد.
شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت وام‌های رونق تولید در آذربایجان غربی اشاره کرد و افزود: این استان در پرداخت وام‌های رونق تولید در کشور رتبه سوم را دارد همچنین در سرانه؛ استان اول هستیم که در حدود یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای رونق تولید تسهیلات پرداخت شده است.
وی افزود: آذربایجان غربی با پرداخت ۱۰۷ میلیارد تومان بهترین عملکرد در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی را به خود اختصاص داده و تا نیمه مرداد امسال رتبه نخست عملکرد در اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی را به خود اختصاص داده است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو