قشم مستعد توسعه صنعت پتروشیمی و جذب سرمایه گذاری است

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: جزیره قشم به دلیل وجود زیر ساخت های مطلوب، منطقه مناسبی برای جذب سرمایه گذاری و توسعه صنعت پتروشیمی است.

به گزارش فرینا، رضا نوروز زاده افزود: منطقه آزاد قشم یکی از مناطق آزاد کشور است که از نظر گردشگری، تجارت و همچنین صنعت توسعه یافته است به دلیل موقعیت استراتژیک خود و قرار داشتن در آب های خلیج فارس و نیز وجود ذخایر گسترده نفت و گاز می توان صنعت پتروشیمی را در آن گسترش داد.
نوروز زاده گفت: ایران به عنوان کشوری نفتی باید به سوی تکمیل زنجیره ارزش و تولید محصولات نهایی حرکت کند و در این مسیر پتروشیمی به دلیل دارا بودن ارزش افزوده بالا و تولید و تنوع محصولات مختلف ازاهمیت ویژه ای برخوردار است.
وی افزود: پتروشیمی می تواند در تامین ارز کشور نقش آفرین باشد و توسعه صنعت پتروشیمی در مناطق مختلف افزون بر تامین نیاز داخل در زمینه صادرات نیز اثر بخش خواهد بود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره توسعه پتروشیمی در منطقه قشم نیز گفت: یک گروه سرمایه گذار خارجی به همراه چند شرکت ایرانی در حال سرمایه گذاری 7 میلیارد دلاری در یکی از طرح های پتروشیمی است و قرار است که متانول را در فاز نخست تولید کرده و سپس زنجیره تولید این محصول را تکمیل کند، همچنین چند شرکت دیگر ایرانی نیز برای طرح های مورد نظر خود مجوزهای لازم و موافق اصولی را دریافت کرده اند و قرار است که گاز را به پلی پروپیلن و محصولات نهایی تبدیل کنند.
معاون وزیر نفت درباره حمایت از سرمایه گذاری های جدید گفت: در سفرها به دنبال رفع مشکلات و موانع سرمایه گذاران و شرکت ها هستیم و مدیران طرح ها در قشم نیز در جلسه ای که برگزار شد مشکلات ، نظرها و دیدگاه های خود را بطور مستیقم به شرکت ملی صنایع پتروشیمی و نیز منطقه آزاد قشم ارائه کردند و ما نیز به دنبال رفع موانع هستیم .
نوروز زاده افزود: منطقه قشم با عسلویه و ماهشهر تفاوت دارد ما در این مناطق بیشتر توسعه صنعتی را شاهد هستیم اما در قشم شاهد تجارت و گردشگری نیز هستیم و این جزیره به دلیل دارا بودن وسعت زیاد و قابلیت های حمل و نقل فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی را ایجاد کرده است.
وی به نقش این شرکت در روند توسعه صنعت پتروشیمی اشاره کرد و افزود: NPC در کل کشور نقش رگولاتور و تنطیم کننده را دارد و رابط حاکمیت و بخش خصوصی است.
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: شرکت ملی صنایع پتروشیمی درارائه مجوز، تامین خوراک و اولویت بندی تامین منایع ارزی طرح های پتروشیمی نقش آفرین است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو