چابهار؛ گذرگاه صادرات آبزیان و ترانزیت محصولات شیلاتی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: چابهار گذرگاه صادرات آبزیان و ترانزیت محصولات شیلاتی است.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، مجتبی پیری در جلسه بررسی مسائل کشاورزی استان افزود: سیستان و بلوچستان از استان‌های مستعد و مهم در پرورش انواع ماهیان و میگو در کشور است و شهرستان‌های چابهار و کنارک به عنوان بهشت آبزی پروری کشور است.

وی اظهار کرد: فرصت‌های شغلی و کارآفرینی درعرصه شیلات و توجه به جنبه‌های اقتصادی کسب و کار در شیلات و حمایت‌های قانونی ترویجی ایجاد مراکز کارآفرینی و ترویج فرهنگ عمومی کارآفرینی، بستری برای کارآفرینی درعرصه ماهیگیری و آبزی‌پروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان در ادامه با اشاره به توانمندیهای بخش کشاورزی استان گفت: سالیانه ۵ میلیون تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلاتی در استان تولید می‌شود.

وی افزود: این استان از لحاظ تولید محصولات گرمسیری، تولید خرما، تولید محصولات خارج از فصل، تولید گوشت قرمز، ظرفیت دامپروری و محصولات شیلاتی دارای جایگاه ویژه‌ای در کشور است . 

مجتبی پیری با اشاره به نگاه ویژه دولت به طرح‌های توسعه آب وخاک استان گفت: طرح بزرگ انتقال آب بالوله به  ۴۶ هزار هکتار از اراضی دشت سیستان با اعتبار ۸۵۰ میلیون دلار و 66 درصد پیشرفت فیزیکی، اجرای ۱۰۰ هزار هکتار آبیاری تحت فشار در مرکز و جنوب استان که تاکنون بیش از ۳۰ هزار هکتار اجرایی شده وبرنامه توسعه سواحل مکران را از مهمترین طرح‌های در حال اجرای بخش کشاورزی برشمرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی  تصریح کرد: سیستان وبلوچستان ۴۲۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت دارد ولی به دلیل محدودیت منابع آبی وآب تخصیصی بین ۴۵ تا ۷۰ درصد آن به زیرکشت محصولات باغی و زراعی است و متأسفانه  خشکسالی های اخیر خصوصاً سال زراعی گذشته خسارت سنگینی به کشاورزان استان وارد کرده و ما نیز تولید کنندگان رالزوما به سمت توسعه طرحهایی که نیاز آبی کمتری  دارند هدایت می‌کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.