ارتقای سطح کیفی تخلیه و بارگیری در بندر شهیدرجایی با فعالیت ۱۲ دستگاه گنتری کرین

 معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی ضمن تشریح اولویت های سازمان بنادر در تامین تجهیزات استراتژیک دریایی و بندری کشور، گفت: توجه به توان داخلی کشور در بخش ساخت و ساز، تامین تجهیزات دریایی، بندری و مطالعات پایه مورد توجه این سازمان است.

به گزارش فرینا، محمدرضا اله یار در مورد آخرین وضعیت تامین تجهیزات مورد نیاز در بخش دریایی و بندری کشور، افزود: یکی از وظایف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی، تامین تجهیزات استراتژیک است که در این زمینه برنامه ریزی مدونی  مدنظر قرار گرفته است و در سال جاری نیز شرایط به همین منوال دنبال می شود تا بتوانیم تجهیزاتی را که در بخش دریا و بندر جنبه استراتژیک و حیاتی دارند، تامین شود.

اله یار گفت: در این زمینه تجهیزاتی در اولویت قرار دارند که قابلیت تهیه و تامین توسط بخش خصوصی نداشته باشند و سازمان بنادر و دریانوردی از جایگاه حاکمیتی به مسئله ورود کند.

وی با اشاره به اینکه تامین تجهیزات در حوزه دریایی و ایمنی اعم از جستجو و نجات، آتشخوار و سایر تجهیزات دریایی در اولویت تامین قرار دارند، افزود: علاوه بر این، تجهیزات دیگری که در بخش پایش پارامترهای دریایی مطرح است و تجهیزاتی که باید در حوزه کلان بندری تامین شوند در اولویت تامین قرار دارند که تامین ۱۲ دستگاه گنتری کرین یکی از آن ها است.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: خوشبختانه تجهیزاتی که شامل ۱۲ دست گنتری کرین برای بندر شهیدرجایی پیش بینی شده بود تامین شد و عملیات مونتاژ آن در حال اتمام است و به کنار اسکله منتقل شده اند که می تواند کمک شایانی به ارتقا سطح کیفی تخلیه و بارگیری در این بندر کند.

اله یار با بیان اینکه اعتماد به توان داخلی و تخصصی کشور یکی دیگر از موضوعات مورد توجه این سازمان در بخش ساخت و ساز و تامین تجهیزات دریایی، بندری و مطالعات پایه است، تاکید کرد: کشور از نظر علمی و فنی توان بالایی دارد و می توانیم با اعتماد به نیروهای توانمند و متخصص داخلی به اهداف تدوین شده نزدیک شویم و با استفاده از پتانسیل های موجود بندری و دریایی کشور بتوانیم تجهیزات مورد نیاز خود را در برهه حساس کنونی تامین کنیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو