جنگ روانی علیه اقتصاد کشورمان شروع شده است

معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه علیه اقتصاد ایران جنگ روانی شروع شده است گفت: راهکارهای متعددی برای برون رفت این شرایط وجود دارد وبسته حمایتی اروپایی ها در جهت تامین منافع ایران برای ماندگاری ایران دربرجام خواهد بود.

به گزارش فرینا به نقل از ایلنا، غلامرضا انصاری در همایش کیش اینوکس ۲۰۱۸ در منطقه آزاد کیش با بیان اینکه عده‌ای سعی دارند علیه اقتصاد ایران تبلیغات داشته باشند، گفت: آن چیزی که علیه جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته یک جنگ روانی و تبلیغ سیاه علیه اقتصاد ایران است.
وی ادامه داد: با مقایسه‌ای از وضعیت اقتصادی دنیا می‌توانیم ببینیم که جنگ روانی علیه ایران چقدر جدی است، امروز کشورهای مختلف دنیا با بحران‌های اقتصادی مواجه هستند و مشکلات اقتصادی جدی دارند .
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه تاکید کرد: کشورهایی که از متحدان آمریکا هستند مثل آرژانتین مشکل عمیق در بازار ارز دارند به طوری که پول کشور آرژانتین که از دوستان آمریکا است، ۲۸۰ درصد تنزل داشته است. این علیرغم حمایت‌های مالی جهانی به آرژانتین است و کار به جایی رسیده است که بانک‌ها در این کشور به مردم سود ۶۰ درصد ارائه می‌دهند.
وی ادامه داد: کشورهای دیگر نظیر بزریل، چین و روسیه هم با چالش‌های اقتصادی جدی روبرو هستند، گفت: پیش‌بینی برخی از کارشناس اقتصادی این است که به زودی جهان با بحران اقتصادی جدی مواجه می‌شود بنابراین این تبلیغات علیه ایران یک جنگ روانی محسوب می‌شود.
انصاری با اشاره به مقایسه تحریم‌های پیش رو و تحریم‌هایی که در گذشته علیه ایران اعمال شده بود، گفت: ایران در گذشته تحت تحریم‌های فصل هفت سازمان ملل بوده است و تحریم‌های اتحادیه اروپا را تجربه کرده است اما توانسته از این شرایط هم با سرافرازی عبور کند.
وی افزود: توانستیم در منطقه بحران‌خیز خاورمیانه برجام را به عنوان تعامل سازنده با دنیا داشته باشیم و خروج از آمریکا نشان‌دهنده قدرت ایران در این تفاهمنامه بین‌المللی بود؛ چراکه امروز قدرت‌های جهانی حامی ایران هستند و تصویر این پیروزی را در نشست اخیر سازمان ملل شاهد بودیم و دیدیم که ترامپ چه سخنرانی مفتضحانه و رییس‌جمهوری کشورمان چه سخنرانی شکوهمندی داشت.
انصاری درباره بسته‌های حمایتی اروپایی‌ها برای ایران گفت: این بسته‌ها در جهت حفظ منافع ایران برای ماندگاری در برجام است و امیدواریم که تامین‌کننده منافع کشورمان باشد.
معاون اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری گفت: بزرگترین نعمت کشورمان گردشگری و جایگاه ما در منطقه است که می‌تواند پتانسیل‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری داشته باشد.
انصاری با بیان اینکه تجارت با همسایگان را در اولویت قرار داده‌ایم، گفت: یکی از راهکارهای برون رفت از این شرایط افزایش تجارت با کشورهای همسایه است و بحث افزایش مناطق آزاد را به کشورهای همسایه برای تسهیل روابط اقتصادی پیشنهاد داده‌ایم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو