اجرای موافقت نامه چابهار از اهداف اصلی وزارت حمل و نقل افغانستان است

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان گفت: توسعه ترانزیت منطقه ای میان ایران ـ هند و افغانستان از محل امضای موافقت نامه چابهار جزء اهداف اصلی این کشور محسوب می شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار مهر، امام الدین وریماچ در نشست شورای هماهنگی موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه ایران-هند-افغانستان (موافقتنامه چابهار) که صبح امروز در تهران در جریان است، گفت: همکاری های سه کشور در امور اقتصادی باعث رشد اشتغال و توسعه پایدار کشورها می شود. با توجه به اهداف توسعه پایداری که سازمان ملل متحد طراحی و به کشورها ابلاغ کرده است، امضای موافقتنامه چابهار می تواند از این دست همکاری ها به شمار رفته و زمینه رشد کشورها را فراهم کند.

وی افزود: در ۱۶ سال گذشته کانون روابط اقتصادی افغانستان، ارتباط با کشورهای منطقه بوده است. از آنجایی که افغانستان از نظر جغرافیایی جزء کشورهای بدون ساحل و مرکزی به شمار می رود، امیدوار است با امضای این توافقنامه بتواند پلی میان کشورها بوده و بار را به صورت آسان عبور بدهد.

معاون وزیر حمل و نقل افغانستان تصریح کرد: ما نیازمند ایجاد چارچوب قانونی لازم برای اجرای این موافقتنامه هستیم. به همین دلیل افغانستان مشتاقانه و با مشارکت ایران و هند و بخش خصوصی سعی در انعقاد این موافقتنامه داشته است.

وریماچ یادآور شد: توسعه ترانزیت نیازمند سرمایه گذاری، برنامه ریزی و هماهنگی بین کشورهاست. این مسئله در اجلاس اخیر RCC بررسی شد و ما به دنبال بهبود ترانزیت از مسیر افغانستان هستیم.

به گفته معاون وزیر حمل و نقل افغانستان، طرحهای توسعه سه کشور و اجرای رضایت بخش موافقت نامه چابهار از اهداف اصلی حوزه حمل و نقل این کشور به شمار رفته لذا می بینیم روند رشد تجارت در منطقه در حال افزایش است. به همین دلیل به همکاری خود با ایران و هند برای راه اندازی کریدور چهار ادامه خواهیم داد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو