معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری:

ارس می تواند الگوی سایر مناطق آزاد کشور در زمینه فعالیت دانش بنیان ها باشد

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در جلسه مشترک با مدیر عامل منطقه آزاد ارس، گفت: ارس می تواند الگوی مناسبی برای سایر مناطق آزاد کشور در زمینه فعالیت شرکت های دانش بنیان و فناور باشد.

به گزارش فرینا، مسعود برومند در این جلسه، افزود: در منطقه ای مانند ارس که دارای مزیت های خاص جغرافیایی است، مطالعه کسب و کارهای نوین ضروری و نتیجه بخش خواهد بود.
برومند گفت: منطقه آزاد ارس می تواند به کمک پارک علم و فناوری تبریز، حوزه های قابل سرمایه گذاری جدید را احصا کرده و از این طریق با 7000 واحد فناور سراسر کشور ارتباط برقرار کند.
وی با اشاره به اینکه توسعه پارک های علمی و فناوری جزو سیاست های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است، افزود: استراتژی توسعه شرکت های دانش بنیان در مناطق آزاد تجربه قابل قبولی بوده است.
معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پایان گفت: شرکت های مستقر در پارک های علم و فناوری کشور 38 هزار میلیارد تومان فروش و 250 میلیون دلار صادرات دارند و امیدواریم بخش خصوصی نیز نقش پر رنگ‌تری در صندوق نوآوری و شکوفای داشته باشد.
گفتنی است، علاوه بر معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، معاون هزینه ای امور آموزش عالی، تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در منطقه آزاد ارس حضور یافتند.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.