منطقه آزاد چابهار 25هکتار زمین برای ساخت بیمارستان اختصاص داد

مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: منطقه آزاد چابهار در راستای ارتقای شاخص های بهداشتی درمانی و کمک به مردم حدود 25هکتار زمین را به طور رایگان برای ساخت بیمارستان جدید540 تختخوابی این شهرستان اختصاص داد.

به گزارش فرینا، مسعود اعلایی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پس از حدود 2 سال تلاش و پیگیری و تعین چندین مکان برای ساخت بیمارستان جدید، شورایعالی مناطق آزاد تحویل زمین مورد نظر را به وزارت بهداشت تایید کرده است.
اعلایی گفت: یکی از بزرگترین مشکلات حوزه بهداشت درمان ارائه خدمات بیمارستانی است و بیمارستان فعلی امام علی (ع) با 188 تخت جوابگوی نیازهای مردم چابهار نیست.
وی افزود: منطقه آزاد تلاش و اقدامات زیادی را در حوزه بهداشت و درمان انجام داده که علاوه بر تحویل زمین به ارزش چندین میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان جدید 540 تختخوابی در تجهیز آی سی یو، خرید آمبولانس و تامین برخی امکانات بهداشتی همکاری کرده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار با بیان اینکه برای هر تخت بیمارستان بیش از 10 میلیارد ریال هزینه می شود خاطرنشان کرد: ساخت بیمارستان جدید در چابهار توسط بنیاد برکت انجام می شود.
اعلایی از شهرداری و شورای اسلامی شهر برای تغییر کاربری اراضی بیمارستان قدیمی سینا به تجاری قدردانی کرد و افزود: بخشی از هزینه بیمارستان جدید از محل فروش و یا معاوضه بیمارستان قدیمی سینا تامین می شود.
وی تصریح کرد: هم اینک هیچ مانعی برای ساخت بیمارستان جدید وجود ندارد و امیدواریم تا قبل از پایان سالجاری کلنگ ساخت این پروژه با حضور مسئولان کشوری به زمین زده شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان چابهار به کمبود بیش از 300 نیروی انسانی در بیمارستان امام علی (ع) چابهار اشاره کرد و گفت: هم اینک 600 نیرو فعال هستند که باید براساس جایگاه و خدمات به 900 نفر افزایش یابند.
اعلایی در پایان بر تکمیل پروژه های طرح تحول نظام سلامت، اختصاص پزشک، تسریع در کلنگ زنی بیمارستان جدید 540 تختخوابی و تکمیل چارت سازمانی حوزه بهداشت و درمان چابهار تاکید کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو