صادرات منطقه آزاد ماکو در سال جاری ۳۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است

دومین همایش توسعه صادرات با حضور فعالان اقتصادی، تجار، بازرگانان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان منطقه آزاد ماکو و جمعی از فعالان اقتصادی و اعضای اتاق بازرگانی قزوین در منطقه آزاد ماکو برگزار شد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دومین همایش توسعه صادرات گفت: منطقه آزاد ماکو در سال ۹۷ باید سی میلیون دلار صادرات داشته باشد.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی با اشاره به صادرات ۴۵۰ میلیون دلاری نخجوان در همسایگی ماکو گفت: ظرفیت های صادراتی ما بسیار بیشتر از این میزان است ولی بدلیل مشکلات داخلی و خارجی و تحریم های فعلی با رکود صادراتی مواجه شدیم که قطعا این موانع قابل حل است.

سلیمانی با اشاره به اینکه ۸۰ درصد واحدهای تولیدی منطقه فعال است افزود: منطقه آزاد ماکو با توجه به موقعیت استراتژیکی موجود، ظرفیت بی بدیلی برای تبدیل شدن به هاب تجارت منطقه ای دارد تا دروازه صادرات و ترانزیت کالا از ایران به کشورهای مختلف دنیا باشد.

وی از توسعه روابط با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: در شرایط فعلی تحریم حجم تجارت با کشورهای همسایه افزایش می یابد و با مذاکراتی که صورت گرفته منطقه آزاد ماکو به عنوان پل ارتباطی سرزمین اصلی با این کشورها نقش مهمی ایفا می کند .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: با سازوکارهای پیش بینی شده در منطقه آزاد ماکو، در امور تولید و صادرات و دریافت دانش فنی و ورود فناوری تسهیل ایجاد شده که این روند می تواند در نهایت به رونق اقتصادی استان کمک کند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.