پرورش شترمرغ توسط هزار خانوار استان؛

امضای تفاهم نامه همکاری میان منطقه آزاد چابهار و صندوق کارآفرینی امید

با حضور"علی ربیعی" رئیس هیئت‌مدیره، "اصغر نورالله زاده" مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید کشور،"غلامرضا پناه" عضو هیئت‌مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری"محمد اکبر چاکرزهی" معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار تفاهم‌نامه همکاری بین صندوق کارآفرینی امید و شرکت "مکران ساحل آرامش" در راستای ساماندهی و حمایت از پرورش، تولید و فرآوری شترمرغ در پیکره ۷ منطقه آزاد چابهار امضاء شد.

به گزارش فرینا، بر اساس این تفاهم‌نامه به ۱۰۰۰ خانوار از روستاییان استان سیستان و بلوچستان تسهیلات پرداخت می‌گردد.

بر اساس این گزارش در فاز نخست این تفاهم‌نامه ۲۵۰ خانوار جهت دریافت تسهیلات ۱۲ میلیون تومانی با بهره صفر درصد به صندوق کارآفرینی امید معرفی می‌شوند.

در بخش دیگری از این تفاهم‌نامه آمده است، به هر خانوار تعداد 20 قطعه جوجه و غذای 6 ماهه جوجه‌های شترمرغ به آنان تحویل و شرکت مکران ساحل آرامش منطقه آزاد چابهار پس از 6 ماه با نرخ مصوب از آنان خریداری می‌کند.

به خانوارهایی که در امر پرورش و پرواربندی شترمرغ مشارکت می‌نمایند توسط صندوق کارآفرینی امید سیستان و بلوچستان تسهیلات 12 میلیون تومانی بدون بهره با تنفس دوساله پرداخت می‌گردد.

گفتنی است خانوارهایی که جوجه شترمرغ جهت پرورش تحویل می‌گیرند، توسط کارشناسان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان آموزش‌های لازم را خواهند دید.

شایان‌ذکر است 70 درصد شترمرغ فرآوری شده به‌صورت پوست روغن به اروپا به‌ویژه کشورهای اسکاندیناوی و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادرمی گردد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.