مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

قشم استعداد لازم برای تبدیل شدن به هاب توسعه انرژی را دارد

مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی در همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی گفت: قشم استعداد لازم برای تبدیل شدن به هاب توسعه انرژی را دارد .

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار نیپنا، رضا نوروز زاده در همایش تخصصی معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت و انرژی افزود: قشم استعداد لازم برای تبدیل شدن به هاب توسعه انرژی را دارد .
نوروز زاده گفت: صنعت پتروشیمی طلایه دار ارزش آفرینی بین صنایع دیگر است. با اجرای اصل ۴۴ و خصوصی سازی، روند سرمایه‌گذاری در این صنعت به بخش خصوصی محول شده است. علاوه بر آن هیچ کس نمی تواند نقش ایران به لحاظ اقتصادی و منطقه ای در حوزه پتروشیمی را نادیده بگیرد. ویژگی های ایران به لحاظ دسترسی به خوراک عظیم هیدروکربوری، آبهای آزاد، زیرساخت های لازم و حمل و نقل ریلی به ترکیه و اروپا شایان ذکر است.
وی افزود: شرکت ملی صنایع پتروشیمی با حضور فعال و با توجه به نقش خود تلاش کرد تا در تدوین برنامه پنج ساله نقشه راه توسعه فرصت های جذب سرمایه را پیش بینی کند همچنین به لحاظ توان دانشی حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی منجر به کسب تجربه های گران سنگ صنعت در زمینه مهندسی و تامین دانش فنی شده است.
مدیرعامل پیشین شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مورد عرضه ارز حاصل از صادرات شرکت های پتروشیمی در سامانه نیما گفت: انتظار می رفت که ۲۵ درصد از عرضه ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما به صنعت پتروشیمی اختصاص داشته باشد در حالی که با توجه به انسجام این مجموعه ها، امروز ۸۰ درصد عرضه در سامانه نیما متعلق به شرکت های پتروشیمی است.
نوروز زاده از وزارت اقتصاد و دارایی خواست تا در فاینانس و تامین منابع تجدید نظر شود و تمام تجهیزات از خارج وارد نشود و به توان شرکت های سازنده تجهیزات داخلی نیز توجه و اتکا شده و بخشی از تجهیزات از تولیدات داخلی استفاده شود.
وی خاطرنشان کرد که صنعت پتروشیمی در زمینه تدوین دانش فنی و ایجاد لیسانس و تولید با بهره برداری از دانش ایرانی آمادگی دارد و با وجود تحریم های گذشته توانسته در زمینه تولید برخی از کاتالیست‌ها با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به توان عملیاتی دست پیدا کند. در هر کشور دانش تکنولوژیک، خوراک و مواد اولیه و بازار نقش مهمی در توسعه دارند که خوشبختانه صنعت پتروشیمی با توان مهندسی امروز می تواند در زمینه دانش تکنولوژیک هم حرفی برای گفتن داشته باشد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو