همکاری دستگاه های مرتبط با منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان برای جذب سرمایه گذار در منطقه

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: دستگاه های مرتبط با منطقه ویژه مانند گمرک و استاندارد همیشه همراه سرمایه گذاران بوده اند.

به گزارش فرینا، در راستای بررسی موانع و مشکلات سرمایه گذاران جلسه پرسش و پاسخ با حضور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان، مدیرکل گمرکات استان قم، مدیر گمرک و مدیر استاندارد سلفچگان با فعالان اقتصادی مستقر در این منطقه ویژه برگزار شد.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان ضمن خیر مقدم به مسئولان و سرمایه گذاران گفت: با اینکه از موانع و مشکلات پیش روی سرمایه گذاران این منطقه بی اطلاع نیستیم اما آرزو داریم که فعالان اقتصادی مستقر در منطقه با مسائل کمی مواجه باشند و ما نیز تمام تلاش خود را در برطرف نمودن این موانع خواهیم نمود. 

سید مهدی طباطبایی افزود: دستگاههای مرتبط با منطقه ویژه، مانند گمرکات استان قم، گمرک منطقه ویژه، استاندارد استان، استاندارد منطقه ویژه و سایر دستگاه های مرتبط، تاکنون همکاری خوبی داشته اند و همیشه همراه ما و سرمایه گذاران این منطقه بوده اند که جای تقدیر و تشکر دارد.
طباطبایی تشکیل این جلسه پرسش و پاسخ را در راستای رفع برخی سوالات و شبهات در مورد قوانین و دستورالعمل های جدیدی که موجب سردرگمی فعالان اقتصادی شده است ، اعلام کرد. 
وی گفت: اخیرا شاهد صدور بخشنامه ها یا مواردی مشابه  که برخلاف مقررات و قوانین منطقه بوده ولی بنا بر ضرورت اتخاذ شده است بوده ایم که مشکلاتی را نیز برای سرمایه گذاران به بار آورده است و ما نیز  تا آنجایی که  در توان بوده پیگیری کرده ایم تا برطرف شود و همچنان در حال پیگیری هستیم تا بقیه موارد نیز برطرف شود و در نهایت شاهد رونق اقتصادی بهتر از گذشته باشیم.
مدیرکل گمرکات استان قم نیز در ضمن تقدیر و تشکر از منطقه ویژه در میزبانی این جلسه موثر، گفت: حضور سرمایه گذاران در عرصه تولید و اقتصاد کشور در این برهه از زمان و شرایط سخت بوجود آمده، بسیار ستودنی است و همه دستگاه های ذیربط باید در روان سازی تولید و رونق اقتصادی تلاش جدی نمایند.

محمدخلیلی افزود: ما خود را در مقابل سرمایه گذاران نمی بینیم بلکه در کنار آنها قرار داریم و با شنیدن مسایل و مشکلات آنها تمام تلاش خود را در رفع این مشکلات بکار خواهیم بست.
خلیلی گفت: سیاست گمرک ایران و توصیه سازمان جهانی گمرک به ما، تسریع در فرآیند ترخیص است.

وی افزود: در حال حاضر میانگین ترخیص در امر واردات برای گمرک 3 روز و صادرات 3 ساعت می باشد که این میانگین در استان 5 روز و 5 ساعت است که در حال بررسی این موضوع هستیم و سعی خواهیم نمود که خود را به استانداردهای تعریف شده برسانیم.
مدیر گمرک سلفچگان نیز با اشاره به وضعیت تحریم ها ابراز امیدواری کرد که بتوانیم با بررسی مشکلات موجود به رونق تولید و اقتصاد کمک شایانی نماییم.

سعیدنادری با اشاره به سیاست دو سویه گمرک گفت: گمرک از یک سو باید نظارت دقیق بر واردات داشته باشد و حساب شده عمل کند تا با واردات بی رویه به تولید داخل لطمه وارد نشود و از سویی دیگر تولید و تولید کننده را تحت فشار قرار ندهد، تا باعث دلسردی فعالان اقتصادی نگردد. بنابراین تمام تلاش و همت خود را در این راستا قرار داده ایم که از واحد های تولیدی حمایت شود،مشکلات آنها احصا شود و تا آنجایی که ما می توانیم برطرف کنیم و از آنجایی که در حیطه اختیارات ما نیست منعکس نموده و پیگیری کنیم تا به نتیجه برسیم. 

نادری در مورد سامانه جامع گمرکی افزود: در این سامانه اشکالاتی وجود دارد که ما به مسئولین مربوطه اطلاع داده ایم و در حال بررسی و رفع این اشکالات نیز هستند اما این نکته را حائز اهمیت دانست که تمامی مشکلاتی که بر سر راه تولید و واردات و صادرات وجود دارد مربوط به گمرک نمی باشد بلکه سایر دستگاه ها نیز مسئول هستند و به سهم خود می بایستی جهت تسهیل و رفع این موانع اقدام نمایند.
در ادامه سرمایه گذاران حاضر در جلسه به بیان مشکلات خود پرداختند که بیشتر این موارد عبارت بودند از: مشکلات ناشی از الزام به ثبت سفارش کالا جهت ورود به منطقه ویژه، مشکل عدم تامین ارز جهت ورود مواد اولیه واحدهای تولید برای تولید محصول، مشکلات ناشی از سامانه های گمرکی و شورایعالی مناطق، مسدود شدن سامانه ثبت سفارش مناطق و عدم آگاهی برخی از بانکها، سازمانها و نهادهای مرتبط از قوانین و بخشنامه های صادره مانندعدم نیاز به کارت بازرگانی جهت اختصاص ارز.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو