با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت؛

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی پیام به عنوان معاون وزیر صمت منصوب شد

سعید زرندی مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام، معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت شد.

به گزارش فرینا، سعید زرندی که تا کنون مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه بین المللی پیام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بود با حکم وزیر صنعت، معدن و تجارت به سمت معاون طرح و برنامه این وزارتخانه منصوب شد.
زرندی که به عنوان یکی از مدیران جوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در منطقه ویژه اقتصادی پیام مشغول به کار بود در یک برنامه دو ساله فازهای توسعه این منطقه را پیگیری کرد و توانست در حوزه واردات و صادات در منطقه ویژه اقتصادی، احداث و بهره برداری 2 فاز شهرک صنعتی و شهرک صنعتی تخصصی فناوری اطلاعات و ارتباطات اقداماتی انجام دهد و طرح مسافری کردن فرودگاه پیام را نیز به انجام برساند.
مسافری شدن فرودگاه پیام که روند آن از شهریورماه امسال آغاز شد چندی پیش در شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور مطرح و مورد تایید این شورا قرار گرفت.
با اتصال خط راه آهن، فرودگاه پیام تنها ترمینال هوایی کشور خواهد بود که به عنوان مرکز ثقل ارتباط خطوط هوایی، زمینی و ریلی در کشور به شمار می رود.
همچنین منطقه ویژه اقتصادی پیام تنها منطقه ویژه اقتصادی وابسته به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که در زمینه واردات، صادرات و تولیدات محصولات حوزه فناوری اطلاعات، ورود مواد اولیه، پردازش و تکمیل چرخه تولید برای صادرات دوباره این محصولات فعالیت می کند.
ایجاد قطب دیتا سنتر، استقرار شرکت های حوزه ICT، IT، شهرفرودگاهی فناوری های نوین فرودگاه پیام و وجود زیر ساخت هی فیبر نوری از دیگر مزایای منطقه ویژه اقتصادی پیام است که آن را به بهشت وارد کنندگان و صادر کنندگان محصولات فناوری اطلاعات تبدیل کرده است.
وی در زمان مدیریت خود به عنوان معاون تجاری سازی سازمان پژوهش های علمی و صنعتی و معاون برنامه ریزی صندوق بازنشستگی نیز علمکرد مناسبی داشت و در زمان مدیریت وی اقدامات موثری در این مجموعه ها انجام شد.
از دیگر سوابق مدیریتی سعید زرندی، می توان به معاونت سازمان پژوهش های علمی و صنعتی وزارت علوم، ریاست سازمان صنعت و معدن و تجارت استان البرز، مدیرکلی دفتر آمار و اطلاعات وزارت صنعت و معدن و تجارت، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان البرز، معاونت برنامه ریزی صندوق بازنشستگی، عضویت هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی و دیگر سوابق مدیریتی و علمی وی اشاره کرد.
در حکم رضا رحمانی، وزیر صنعت ،معدن و تجارت نیز از سعید زرندی به عنوان معاون طرح و برنامه خواسته شده تا با برنامه ریزی دقیق برای بهره برداری کامل از ظرفیت های صنعتی، معدنی و تجاری کشور، برای تکمیل طرح های نیمه تمام، افزایش سهم ارزش افزوده وزارت صمت در تولید ناخالص داخلی، افزایش سهم صادرات کشور، همسوسازی فرآیندها و فعالیت تولیدی و تجاری کشور با جلب مشارکت تشکل های تخصصی در سیاست گذاری های وزارت اقدام کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو