10درصد بودجه منطقه آزاد ماکو به اقدامات فرهنگی اختصاص دارد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: 10 درصد بودجه سازمان به فعالیت های فرهنگی در این منطقه اختصاص می یابد.

به گزارش فرینا، غلامرضا سلیمانی روز در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه آزاد ماکو بیان کرد: فعالیت های دینی و مذهبی در مدارس از جمله فعالیت های فرهنگی است که سازمان منطقه آزاد ماکو از آنها حمایت می کند.
وی با اشاره به اینکه فعالیت مدارس امین و فعالیت روحانیان در مدارس منطقه باید افزایش یابد، افزود: این سازمان آماده همکاری با مدیریت های آموزش و پرورش این منطقه برای تامین بخشی از هزینه های این مدارس است.
وی با تاکید بر آگاه سازی مردم و فعالیت های فرهنگی اضافه کرد: این سازمان آماده همکاری برای کمک به آموزش و پرورش جهت اشتغال به تحصیل دانش آموزان بازمانده از تحصیل است .
حجت الاسلام سیدمحمد هاشمی امام جمعه ماکو نیز در این جلسه بر تداوم ایجاد مدارس امین در منطقه تاکید کرد و افزود: در این مدارس باید از ظرفیت روحانیان برای پاسخگویی به مسایل دینی و مذهبی دانش آموزان و آموزشهای لازم دینی استفاده شود .
مدیر آموزش و پرورش ماکو نیز در این جلسه از مدل سازی نهادهای بین المللی همچون سازمان ملل و نهادهای داخلی کشورمان مانند مجلس شورای اسلامی و هیات دولت در مدارس این شهرستان خبرداد و افزود: این گونه فعالیت ها برای آشنایی دانش آموزان با فعالیت های آموزشی خارج از مدرسه و تجربه اندوزی آنها در بهمن ماه در سطح مدارس منطقه آزاد اجرا خواهد شد . 
اکبر باباپور همچنین از اجرای مسابقات روباتیک در زمینه های روبات جنگجو، مین یاب، آتش نشان و خلاق در مدارس شهرستانهای ماکو، شوط و پلدشت خبر داد. 
به گزارش فرینا، منطقه آزاد ماکو به لحاظ محدوده جغرافیایی شامل شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در منتهی الیه شمال غرب کشور واقع است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومترمربع و جمعیت آن بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395، حدود 200 هزار نفر است.
منطقه آزاد ماکو به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای 140 کیلومتر مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان و 130 کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکیه است.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو