نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:​​​​​​​

دانشجویان از وابستگی به احزاب دوری کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ویژه برنامه روز دانشجوی منطقه آزاد ارس، گفت: افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی باید در اولویت های دانشجویان بوده و از وابستگی به احزاب دوری کنند.

به گزارش فرینا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، در این مراسم گفت: دانشجو در شرایط کنونی رسالت بسیار سنگینی را بر عهده دارد؛ برای نمونه دانشجویان در فراگیرسازی گفتمان انقلاب اسلامی باید نقش آفرین باشند.

وی با اشاره به اینکه افزایش بصیرت و سطح آگاهی سیاسی و دینی باید در اولویت دانشجویان باشد، عنوان کرد: دانشجویانی که بصیرت نداشته باشند در مراحل حساس دچار اشتباه می شوند و خواسته یا ناخواسته به دشمن کمک می کنند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم، تاکید کرد: از خصوصیات جنبش دانشجویی در ایران، ضد استکباری بودن آن است و این خصوصیت از ابتدا تا به امروز ادامه داشته است.

وی افزود: دانشجویان در جنبش های عدالت طلبی و آزادیخواهی در دوران معاصر و به خصوص دهه های اخیر، نقش بسیار پررنگی داشته اند. به طوریکه شاخص ترین مورد را باید در 16 آذر جستجو کرد و حادثه این روز به عنوان یک مقاومت تاریخی در دانشگاه تهران به ثبت رسید.

امام جمعه تبریز ادامه داد: ایستادگی دانشجویان ادامه یافت تا به موج انقلاب اسلامی پیوست و در نهایت نظام وابسته به سلطه گران فرو پاشید.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم گفت: این حادثه پیام بزرگی داشت و قدرت های استکباری علی رغم شعارهای خودشان، به ارزش هایی چون آزادی و حقوق بشر نه مقید و نه متعهد بودند.

وی اظهار کرد: امروزه نیز شاهد هستیم که آمریکایی ها شعارهای دوستی با ملت ایران را سر می دهند اما پیچیده ترین دشمنی ها را علیه همین ملت انجام می دهند.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: امروزه دانشجویان ایران اسلامی باید پشتیبان دست آوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند و باید با روحیه عدالتخواهانه در راه گسترش ارزش های اسلامی و اعتلای انقلاب اسلامی قدم بردارند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به ویژگی های جنبش دانشجویی ایران، عنوان کرد: آگاه سازی عموم جامعه، فساد ستیزی و مطالبه عدالت باید از ویژگی های جنبش دانشجویی باشد و جنبش دانشجویی ما باید در جنبش نرم افزاری میدان داری کنند.

وی با بیان اینکه سطحی نگری و سطحی اندیشی  یکی از آفت های جنبش دانشجویی است، ادامه داد:  دانشجو باید سیاسی باشد اما در دام احزاب سیاسی نیفتد و به احزاب سیاسی اجازه سو استفاده از جنبش دانشجویی را ندهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین آل هاشم در بخش دیگری از صحبت های خود، گفت: جنبش دانشجویی می تواند در زمینه پیاده سازی تمدن اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز نقش آفرینی کرده و در این زمینه تاثیرگذاری کند.

وی افزود: اگر دانشجو از آرمان های انقلاب اسلامی و آرمان های مقام معظم رهبری دور باشد، شاهد آفت در جنبش دانشجویی خواهیم بود.

امام جمعه تبریز در پایان گفت: دانشجویان نشان داده اند که همیشه آماده دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند و شهدای دانشجوی دفاع مقدس و شهدای دانشجوی مدافع حرم ثابت کننده این موضوع است.

ویژه برنامه روز دانشجوی منطقه آزاد ارس با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، مدیران شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس و دانشجویان و روسای دانشگاه های جلفا در دانشگاه پیام نور این شهر برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.