در سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی

هزار میلیارد ریال اعتبار برای احداث سد شوط تخصیص یافت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در سفر رئیس‌جمهور به استان مقرر شد ۵۰ میلیارد تومان از سوی دولت و ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد ماکو برای احداث سد شوط در منطقه آزاد ماکو اختصاص یابد.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری فارس، غلامرضا سلیمانی با اشاره به سفر خویش به شهرستان شوط اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد ماکو امسال و سال آینده برای مردم شوط برنامه‌ریزی‌هایی انجام داده که از جمله آنها پایان‌بخشی به پروژه‌های نیمه‌تمام است.

وی تصریح کرد: در این رابطه این پروژه‌ها از طریق اعتبار استانی و محل ردیف بودجه تملک و نیز از طریق سازمان منطقه آزاد تامین می‌‌شود تا به موقع به پایان برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو افزود: تا دهه فجر امسال پارک بانوان، سالن ورزشی بانوان، آبگرم شوط و پل ورمزیار افتتاح شده و برای پل خلیل‌آباد شوط و پارک شهر مرگنلر نیز تخصیص اعتباری انجام شده است.

وی بیان کرد: در بحث بهداشت و درمان و سلامت مدارس و نیز برای تامین آب شرب این شهرستان نیز برنامه‌هایی وجود دارد تا خط انتقال آب آشامیدنی دو روستای منطقه، اصلاح شود.

سلیمانی گفت: از سوی دیگر بازنگری، تهیه و اجرای طرح‌های هادی روستایی از جمله برنامه‌ها است تا کل طرح‌های هادی روستاهای منطقه آزاد ماکو تا سال 1400 بازنگری و اجرا شده و در نتیجه توسعه روستاها مبتنی بر یک برنامه مدونی باشد.

وی افزود: علاوه بر آن در سفر روحانی به استان برخی پروژه‌ها مثل مطالعه سد شوط که آرزوی دیرینه مردم بوده و تاثیر فراوانی در تامین آب و توسعه بخش گردشگری و کشاورزی منطقه دارد، مقرر شد تا 100 میلیارد تومان برای ارتقای این موضوع اختصاص یابد که 50 میلیارد آن توسط دولت و 50 میلیارد تومان نیز توسط سازمان منطقه آزاد کمک می‌شود تا پروژه به پایان برسد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو