بندر چابهار؛ فرصت های بازرگانی را توسعه می دهد

رئیس‌ ترانزیت و تسهیلات تجارتی افغانستان گفت: بندر چابهار می تواند باعث افزایش رفاه افغانستان و همچنین سایر کشورهای همجوار شود و فرصت های بازرگانی را رونق دهد.

به گزارش فرینا، سید یحیی اخلاقی در نشست کمیته پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار، افزود:  اقدامات عملی در خصوص موافقتنامه چابهار ، علاوه بر سه کشور هند، افغانستان و ایران، باعث انتفاع کشورهای آسیای میانه و سایر کشور های منطقه می شود.
اخلاقی با اشاره به تاکید رئیس جمهور افغانستان مبنی بر اینکه " بندر چابهار  اکسیژنی برای تحرک بیشتر اقتصادی در منطقه است "، گفت: دولت افغانستان تلاش می کند، تجارت خارجی اش را از طریق روش های مختلف ترانزیتی با محور قراردادن بندر چابهار توسعه دهد.
وی تاکید کرد: بندر چابهار می تواند باعث افزایش رفاه افغانستان و همچنین سایر کشورهای همجوار  شود و فرصت های خوب بازرگانی را رونق دهد.
رئیس‌ ترانزیت و تسهیلات تجارتی افغانستان گفت: نشست پیگیری اجرایی سازی موافقتنامه چابهار  اقدام عملی مهم برای رونق بیشتر ترانزیت از طریق چابهار است.
شایان ذکر است، موافقتنامه ترانزیتی سه جانبه بین کشورهای ایران، هند و چابهار با هدف تسریع، تسهیل و ارتقای ترانزیت چابهار و اتصال کشور هند و افغانستان به کشورهای آسیای میانه از طریق بندر چابهار، توسعه صادرات سه کشور و ایجاد کریدور بین المللی بین کشورهای مذکور در خرداد ماه سال ۱۳۹۵ به امضای روسای جمهور ایران و افغانستان و نخست وزیر هند رسید.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو