کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس احداث می شود

اولین کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس با سرمایه گذاری 200 میلیارد ریالی و با اشتغالزایی بیش از 100 نفر، احداث می شود.

به گزارش فرینا، مدیرعامل کشتارگاه صنعتی آرمان ارس با اعلام این خبر گفت: عملیات احداث اولین کشتارگاه صنعتی منطقه آزاد ارس از 3 ماه گذشته آغاز شده و این کشتارگاه در بهار 98 به بهره برداری می رسد.
امیر آتش باری افزود: با بهره برداری از کشتارگاه صنعتی ارس، شاهد اشتغالزایی بیش از 100 نفر در این واحد صنعتی خواهیم بود.
آتش باری تاکید کرد: این واحد صنعتی با ظرفیت 500 راس دام سبک شامل گوسفند و 50 راس دام سنگین شامل گوساله و گاو برای هر شیفت کاری فعالیت خواهد کرد و این توان را داریم که تا 3 شیفت در هر روز فعالیت کنیم.
وی با اشاره به اهداف احداث کشتارگاه صنعتی در منطقه آزاد ارس، تصریح کرد: ارائه گوشت سالم، بهداشتی و بر اساس بالاترین استانداردهای دامپزشکی در منطقه آزاد ارس و استان آذربایجان شرقی از جمله اهداف راه اندازی کشتارگاه صنعتی آرمان ارس است.
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی آرمان ارس خاطرنشان کرد: این مجموعه صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر 200 میلیارد ریال احداث می شود و بخش مجهزی برای بسته بندی انواع محصولات گوشتی و دامی نیز در این مجموعه در نظر گرفته شده است.
آتش باری با اشاره به اینکه علاوه بر گوشت شقه شده، انواع فراورده های گوشتی و دامی به عنوان محصول این کشتارگاه عرضه خواهد شد، افزود: فرآوری سایر قسمت های دام همچون روده، پودر خون و پودر استخوان که مصرف صنعتی، پزشکی و غذایی دارند در این مجتمع صورت خواهد گرفت و این محصولات برای ارزآوری بیشتر به کشورهای مختلف جهان صادر می شود.
وی در ادامه گفت: برای نمونه روده دام به عنوان یک محصول ارزآور و صادراتی، در تولید نخ بخیه کاربرد دارد و می توانیم با سایزبندی، شستشو و بسته بندی، این محصول را به کشورهای اروپایی صادر کنیم.
مدیرعامل کشتارگاه صنعتی آرمان ارس، اولویت اولیه فعالیت این کشتارگاه را توسعه صنعت دامپروری منطقه عنوان کرد و گفت: با داشتن یک کشتارگاه تمام صنعتی، دامپروری های مستقردر منطقه می توانند به توسعه فعالیت های خود پرداخته و از فروش و ذبح محصولات خود به بهترین شکل و مناسب ترین قیمت اطمینان داشته باشند.

برچسب ها : منطقه آزاد ارس
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو