همکاری استراتژیک از مهم ترین مزایای چابهار است

استاد دانشگاه جواهر لعل نهرو هندوستان گفت: ایجاد فضای ارتباطی هند با ایران و همکاری های استراتژیک باز مهم ترین مزایای پروژه چابهار محسوب می شود چرا که اگر زیرساخت های اقتصادی نباشد همکاری استراتژیک شکل نمی گیرد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، «راما کریشنان» در نشست تخصصی همکاری های ایران، هند و افغانستان در پروژه بندرچابهار افزود: باتوجه به برهه خاص زمانی تحریم های آمریکا علیه ایران، فضای تعامل کشورها در منطقه باید برجسته تر شود از این رو نیاز تعامل در منطقه میان سه کشور ایران، هند و افغانستان اهمیت بسیاری پیدا می کند.
وی افزود: با نگاه به تاریخ مباحث بین المللی متوجه می شوید این مباحث تنها محدود به ارائه چارچوب های تحلیلی نمی شود بلکه وظیفه تحلیلگر پیاده سازی چارچوب های فکری در فضای حقیقی است.
استاد دانشگاه جواهر لعل نهرو هندوستان با اشاره به اینکه بندر چابهار به عنوان فضای عملیاتی در نظر گرفته شده است، گفت: از این رو همکاری های اقتصادی فرصت را برای تعامل بیشتر مردم با یکدیگر فراهم می کند.
این استاد دانشگاه یادآورشد: در خصوص موضوع توسعه زیرساخت های منطقه ای فرصت ها و محدودیت های مختلفی پیش راه است و از فشار و قدرت های هژمونیک می توان به عنوان اصلی ترین محدودیت در پروژه چابهار نام برد.
کریشنان با اشاره به اینکه مقامات مسئول سه کشورایران، افغانستان و هند با یکدیگر تعامل دارند، اظهار کرد: در کنار فضای هژمونیک می توان همکاری های قوی ایجاد کرد.
استاد دانشگاه جواهر لعل نهرو با اشاره به سفر اخیر جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به هند گفت: ظریف و هیأت همراه در سفر به هند پیامی به آمریکا داد که مقامات هندی نیز با وی موافق بودند، وی تحریم های آمریکا را عملی غیر قانونی دانست.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو