تضمین صندوق وزارت صمت از برات الکترونیک، راهگشای بازرگانان

نشست مشترک سامانه ملی سککوک و شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل در محل این مجموعه با حضور دست اندرکاران سامانه ملی یادشده و مدیران شهرک های صنعتی این استان و جمعی از تولیدکنندگان، صنعتگران و بازرگانان برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این نشست روح ا... برادران حیدری معاون صنایع شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل، با اشاره به لزوم توسعه تکنولوژی های ارتباطی در حوزه صنعت و تجارت گفت: با ورود تکنولوژی های ارتباطی و نوآوری همچون سامانه ملی سککوک به شهرک های صنعتی و مناطق آزاد، ما از این پس شاهد رونق و تسهیل امر صادرات و واردات در بخش های صنعتی خواهیم بود.

وی همچنین با اشاره به ضمانت معاملات در داخل سککوک از سوی صندوق ضمانت سازمان صنایع کوچک و متوسط، افزود: یکی از قابلیت های مورد توجه صنعتگران در خصوص این سامانه و فعالیت در آن، این است که معاملات درون سامانه از سوی صندوق ضمانت سازمان صنایع کوچک و متوسط وزارت صمت تضمین می شود و این معاملات اعتباری- که بر پایه برات الکترونیک است- می تواند در تأمین مالی زنجیره تولید، بسیار موثر و مفید باشد و بخش قابل توجهی از اعتبار مورد نیاز را، تأمین کند.

بهزاد مهدوی مدیر توسعه صنعتی شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل نیز در این نشست با تأکید بر لزوم توسعه شهرک های صنعتی و مجهز شدن آن ها به تکنولوژی های نوین در صنعت کشور، گفت: با ورود سامانه هایی مانند پلتفرم کشوری کسب و کار به کسب و کار، این امید به صنعت کشور تزریق می شود که صنعت خود را نه تنها در مقیاس کشوری بلکه در گستره منطقه ای و بین المللی گسترش بدهند و با همکاران خود در بخش های مختلف در کشور و صنعتگران دیگر، ارتباطی چندسویه و موثر داشته باشند که این ارتباط می تواند به کاهش هزینه های تولید نیز منجر شود.

گفتنی است در ادامه این نشست حمید خیام زاده مدیر پروژه سامانه سککوک به معرفی و تشریح تکمیلی سامانه کشوری کسب و کار به کسب و کار (سککوک) پرداخت و به سوالات حاضران در جلسه پاسخ داد.

گفتنی است پس از پایان این نشست دست اندرکاران سامانه ملی سککوک به همراه مدیران شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل از چند واحد تولیدی موفق استان همچون شرکت چاپ و نشر شیران نگار و شرکت الکترونیک پردازش سبلان بازدید و با مدیرات این صنایع گفت و گو و مذاکره کردند.

مهنوش اسدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.