کیش؛ حلقه اتصال اقتصاد ایران و جهان

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از برنامه‌ریزی این منطقه برای تبدیل شدن به محل مذاکرات شرکت‌های دولتی ایران با شرکتهای بین المللی خبر داد و گفت: کیش می‌تواند به عنوان حلقه اتصال اقتصاد ایران و جهان مطرح شود.

به گزارش فرینا، غلامحسین مظفری ضمن ابراز خرسندی از برپایی پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی در کیش علی‌رغم همه فشارها و مشکلاتی که امروزه گریبان صنایع نفت و گاز کشور را گرفته است، گفت: امروز بیش از 140 شرکت توانمند در صنایع نفت و گازی در این نمایشگاه گرد هم آمده‌اند تا توان خود را به عرصه نمایش بگذارند.
مظفری ضمن اشاره به زیرساخت‌های موجود در این جزیره برای همکاری مشترک شرکت‌های داخلی با شرکای خارجی خود گفت: منطقه آزاد کیش می‌تواند به عنوان پایگاه پیشتیبانی‌کننده پروژه‌های بزرگ نفت و گاز کشور در میدان عمل و سرزمین اصلی نقش موثری ایفا کند..
وی فراهم شدن مقدمات عرضه نفت خام در بورس بین‌المللی را فرصتی عنوان کرد که در اختیار شرکت‌های بزرگ صنایع نفت، گاز و پتروشیمی قرار گرفته تا سهام خود را در بورس بین‌الملل عرضه کنند و اظهار امیدواری کرد با راه‌اندازی بورس کیش تحول چشمگیری در این زمینه اتفاق بیفتد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به مجموعه فعالیت‌های گسترده‌ای که برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در این منطقه آغاز شده است نیز اشاره کرد و گفت: در این زمینه تفاهمنامه‌های دوجانبه، سه‌جانبه و چند جانبه‌ای با معاونت علمی ریاست‌جمهوری و دانشگاه‌های معتبر کشور برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد و بستر مناسبی به لحاظ سخت‌افزاری در این منطقه فراهم شده است.
مظفری ساختار تعریف‌شده در کشور را همسو با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: همه امکانات خود را در این منطقه برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان، استارت‌اپ‌ها و همه شرکت‌هایی که در قالب کارهای نوآورانه و خلاقانه فعالیت می‌کنند، بسیج کرده‌ایم و به ثبت، راه‌اندازی و استقرار این‌گونه کسب و کارها کمک خواهیم کرد.
وی در بخش دیگری از اظهارات خود به محدودیت‌های بین‌المللی ایجاد شده برای کشور نیز اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مورد بحث در این منطقه، امکان ایجاد فضایی مناسب برای مذاکرات شرکت‌های دولتی با شرکت‌های بین‌المللی انرژی است، چرا که پیش از این، این مذاکرات در کشورهای مجاور از جمله ترکیه انجام می‌گرفت.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: خوشبختانه زیرساخت‌های مناسبی برای برگزاری تالارهای گفتگو در این منطقه شکل گرفته است و منطقه آزاد کیش از حضور و رفت و آمد تیم‌های مذاکره‌کننده استقبال می‌کند، در همین راستا در هفته گذشته‌ جلسه‌ای داشتیم که در قالب دستورالعمل یا بخشنامه‌ای به شرکت‌های بزرگ دولتی اعلام شود که کانون بسیاری از این مذاکرات، تفاهم‌ها و گفت‌وگوها در کیش باشد.
مظفری حضور کشور در فضای اقتصادی بین‌المللی را اجتناب‌ناپذیر عنوان کرد و گفت: در شرایطی که خواسته یا ناخواسته باید به اقتصاد جهانی متصل شویم، مناطق آزاد بخصوص منطقه آزاد کیش که قدمتی بیش از بقیه دارد، باید این حلقه اتصال را ایجاد کند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین از احداث سالن اجلاس سران بین‌المللی تا دو و سال نیم آینده خبر داد و گفت: یکی از موضوعاتی که در سفیر اخیر ریاست‌جمهوری مطرح و تکلیف شد، احداث سالن اجلاسی همطراز با سالن اجلاس سران برای مذاکره مقامات عالی‌رتبه جهان بود که امیدوارم بتوانیم با تلاش مضاعف مقدمات این موضوع را فراهم کرده و به سرانجام برسانیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو