گردهمایی بزرگ سران طوایف و عشایر ۴ شهر خوزستان در منطقه آزاد اروند

گردهمایی بزرگ سران طوایف و عشایر بندرماهشهر، شادگان، آبادان و خرمشهر به‌مناسبت فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به میزبانی خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش فرینا، گردهمایی بزرگ سران طوایف و عشایر عرب شهرستان‌های بندرماهشهر، شادگان، آبادان و خرمشهر به میزبانی ناحیه مقاومت بسیج خرمشهر در محل سالن‌ همایش‌های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این شهر برگزار شد.
آیت‌الله موسوی‌جزایری نماینده‌ ولی‌فقیه در خوزستان، سردار سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه حضرت‌ولی‌عصر (عج) خوزستان، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان، سردار حیدر عباس‌زاده فرمانده انتظامی خوزستان و آیت‌الله سیدحسن عاملی نماینده ولی‌فقیه در اردبیل  مهمانان ویژه این برنامه بودند.

اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، قدرت‌الله طمیمیان معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، ریاض ‌علی‌فرحانی مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد اروند نیز در این برنامه حضور یافتند.

ائمه جمعه آبادان، شادگان و بندرماهشهر، فرمانداران بندرماهشهر، شادگان، آبادان، اعضای شورای تأمین شهرستان‌های آبادان و خرمشهر از دیگر حاضران این برنامه بودند.
در این گردهمایی بزرگ و با شکوه که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شده بود، سران طوایف و عشایر همچنین سایر مهمانان حاضر در برنامه باردیگر با آرمان‌های امام (ره) و انقلاب تجدید بیعت کردند.
آیت‌الله سیدمحمدعلی موسوی‌جزایری نماینده ولی‌فقیه در خوزستان در این گردهمایی با ظرفیت برشمردن لغو روادید برای گردشگران خارجی در حوزه سرزمینی منطقه آزاد اروند، گفت: حضور گردشگران کشور دوست و برادرمان عراق در حوزه منطقه آزاد اروند برای تأمین مایحتاج خود با توجه به وجود امتیاز لغو روادید اتفاقی مهم در زمینه رونق اقتصادی و معیشت مردم این منطقه است.
وی افزود: سران طوایف و عشایر آبادان و خرمشهر به موضوع تردد گردشگران عراقی ورود کنند و به واسطه ارتباطاتشان با سران طوایف و عشایر عراق در این موضوع نقش ایفا کنند.
نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به اینکه امروز مردم و مسئولان عراق متحد و دوست‌دار ایران و مردم ایران هستند، تأکید کرد: ما باید از اتباع این کشور در کشورمان استقبال کنیم و خدمات مورد نیاز آن‌ها در حوزه اقتصادی، بهداشتی و درمانی به‌بهترین نحو فراهم کرده و عرصه را برای دشمنان و رقبا سخت کنیم، امروز دستگاه‌های امنیتی نیز موافق حضور گردشگران عراقی به لحاظ تبعات مثبت اقتصادی آن هستند.

در پایان این برنامه و پس از قرائت بیانیه پایانی، نماز مغرب و عشاء به امامت آیت‌الله موسوی‌جزایری با حضور مهمانان اقامه شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.