جذب سه میلیون گردشگر برای منطقه آزاد ماکو هدفگذاری شده است

معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ جذب سه میلیون گردشگری تا ۱۴۰۰ برای منطقه آزاد ماکو هدفگذاری شده است.

به گزارش فرینا، حسین حمزه لو در حاشیه دومین جلسه شورای اداری شهرستان های ماکو،‌شوط و پلدشت، در گفت و گو با فرینا آماده سازی و فراهم کردن زيرساخت های لازم جهت جذب سرمايه گذار را از جمله برنامه های توسعه گردشگری برشمرد افزود:‌ در همین راستا احداث هتل، مجتمع ها و مراکز رفاهی، تفريحی و…را در برنامه ها پیش بینی کردیم بطوریکه مجوز دو هتل 5ستاره در منطقه صادر و کلنگزنی شده اند. 
حمزه لو با اشاره به احداث يک هتل 5ستاره ديگر با الگو برداری از کاروانسراهای قديمی، به نام کاروانسرای عباسی در منطقه  آزاد ماکو گفت: این هتل نیز توسط معاون فرهنگی، گردشگری و صنايع خلاق دبيرخانه شورايعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی کلنگزنی شده است و در ساير حوزه ها نيز به دنبال جذب سرمايه گذار برای احداث هتل می باشيم.
وی ادامه داد:‌همچنين در همين زمينه همايش ماکوگرام را با هدف شناساندن و توسعه بومگردی در منطقه برگزار کردیم و از فعالان اين عرصه دعوت به عمل آمد و در منطقه آزاد ماکو حضور بهم رساندند و در همين همايش سه روستای هدف بومگردی به اين فعالين معرفی شد.
معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه روستاهای ديگر نيز مورد بررسی و هدف قرار گرفته و به زودی اجرای احداث زيرساخت ها در اين روستاها شروع میشود افزود: اخيرا هم مجتمع بومگردی باباطاهر که در ميان راه بازرگان به ماکو قرار دارد، با حضور معاون فرهنگی، گردشگری و صنايع خلاق دبيرخانه شورايعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی افتتاح شد که پيگير طرح توسعه اين مجتمع هستيم؛ چراکه ظرفيت مطلوبی را برای توسعه بومگردی منطقه ايجاد می کند.

ثبت جهانی منظر تاريخی، فرهنگی و طبيعی منطقه آزاد ماکو و برندسازی گامی در راستای تبدیل این منطقه به قطب گردشگری است. 

حمزه لو از اقدام سازمان منطقه آزاد ماکو برای ثبت جهانی منظر تاريخی، فرهنگی و طبيعی منطقه آزاد ماکو خبر داد و افزود: ساماندهی و احيای سايتهای تاريخی ازجمله مرمت کاخ سردار و قلعه قبان،‌  آماده سازی و فراهم نمودن زيرساخت های لازم در راه اندازی اقامتگاه های بومگردی و برندسازی منطقه بعنوان مهمترين برنامه سازمان در ين حوزه در دست اجرا است. 
وی همچنين از عقد قرارداد برندسازی منطقه خبر داد و تصریح کرد:  به دنبال اين هستيم که با برندسازی منطقه، ماکو را به همه هموطنان و گردشگران خارجی معرفی نماييم تا در منطقه حضور پیدا کنند.
معاون فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه از استقرار دفتر مهاجرت و پليس اطلاعات و امنيت جهت تسهيل تردد اتباع خارجی در منطقه خبرداد و افزود:‌ با حضور سردار رضاييان کارهای مقدماتی انجام شده و با خریداری تجهيزات اين مرکز  امید داریم با استقرار در گمرک و فرودگاه، گردشگران خارجی که به منطقه ورود می کنند، ديگر در پاسپورتشان مهر ورود و خروج درج نشود، که اين اتفاق مسلما به رشد گردشگری خارجی در منطقه کمک شايانی می کند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.