تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره حفظ چهل حدیث رضوی

  • دوشنبه 15 بهمن 1397 - 15:03
  • قشم
  • 0 دیدگاه
10تن از برترین حافظان چهل حدیث رضوی در آئین اختتامیه سومین مرحله این جشنواره که با حضور مشاور فرهنگی – هنری بنیاد امام رضا (ع) در قشم برگزار شد، با اهدای لوح، تندیس و جوایز نقدی تجلیل شدند.

به گزارش فرینا، مشاور فرهنگی – هنری بنیاد امام رضا (ع) در آئین سومین جشنواره حفظ چهل حدیث رضوی در تالار آئینه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، گفت: موفقیت های ایجاد شده در این منطقه، قشم را شایسته برگزاری جشنواره ها در سطح بین المللی کرده است.
سید جواد رفائی اعلام کرد: یکی از افتخارات علما و دانشمندان شیعه و اهل سنت داشتن کتاب چهل حدیث است و همه حافظان با عمل به احادیث و انتقال آن به دیگران می توانند از جایگاه عالمان در روز قیامت برخوردار شوند.
به گفته وی، رفتار و کردار ما باید نشانگر ارادتمان نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) باشد و تاسی به احادیث امام رضا (ع) برای مردم ایران از جایگاهی ویژه برخوردار است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قشم هم در این آئین، گفت: بعد از قرآن به عنوان کلام الهی، بهترین مائده آسمانی احادیث پیامبران و ائمه اطهار (ع) است که به سبک زندگی بشریت معنا می دهد.
حجت الاسلام احمد غلامی افزود: خوشبختانه با ارادت مردم به جشنواره چهل حدیث امام رضا (ع) این آئین ها از مرحله استانی به کشوری و در نهایت به سطح بین المللی ارتقا یافت و جمعیت زیادی از مسلمانان جهان از برکات این جشنواره بهره می برند.
وی با اعلام اینکه مومن واقعی از دیدگاه حضرت امام رضا (ع) سه خصلت ویژه دارد، افزود: پوشیده نگه داشتن راز خود در مقابل دیگران از صفات الهی مومنان، مدارا کردن با مردم از صفات پیامبری آنان و صبر و بردباری در تنگدستی ها و پریشانی ها نیز سومین خصلت امامتی مومنان است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم هم در این آئین گفت: بسیار خرسندیم که هر سال جشنواره چهل حدیث رضوی با استقبال بیشتر علاقمندان در جزیره قشم برگزار می شود.
علیرضا کمساری اظهار کرد: بیش از یک هزار نفر در سومین جشنواره حفظ چهل حدیث رضوی به صورت اینترنتی شرکت کردند که از میان این افراد 50 نفر به مرحله دوم راه یافتند و در نهایت از بین این افراد 10 نفر به عنوان برترین حافظان چهل حدیث رضوی انتخاب شدند.
بنا به این گزارش در پایان مراسم منصور گل محمدی از استان یزد، لیلا بالود و زهرا رنجبری هر دو از استان هرمزگان جزیره هرمز، ام لیلا طاهری از جزیره قشم،  محمود جهاندیده از استان اردبیل، حسن رئیسای زهرا تیموری، فرشته معتمدی، فاطمه تیموری و در نهایت سجاد رئیسیان با 11 سال سن هرپنج نفر از استان اصفهان با نفرات دیگر اعلام شده موفق به دریافت لوح، تندیس و 5 تا 20 میلیون ریال جایزه نقدی این جشنواره شدند.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.