رشد 51 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر چابهار

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با توسعه هوشمندانه زیرساخت ها و ظرفیت های بندر چابهار، این بندر درحال حاضر بالاترین حجم تخلیه و بارگیری را در مقایسه با سایر بنادر کشور دارد و با رشد 51 درصدی بالا ترین عملیات را داشته است.

به گزارش فرینا به نقل از مانا، محمد راستاد در نشست مشترک با استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به برگزاری همایش بین المللی توسعه چابهار، افزود: همایش بین المللی توسعه چابهار با هدف " معرفی توانمندی های عملیاتی و ظرفیت های توسعه ای بندری " و " معرفی پتانسیل ها و فعالیت های پسکرانه ای و ارزش افزوده " در هفت اسفند ماه سال جاری برگزار می شود.
راستاد با اشاره به شیطنت های رسانه ای مبنی بر واگذاری بندر چابهار به شرکت هندی، تصریح کرد: تنها اپراتوری ترمینال بندر شهید بهشتی برای عملیات اجرایی به شرکت هندی واگذار شده است .
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه واقعیت های چابهار در این همایش ارائه می شود، اظهار داشت: هم اکنون و با افتتاح فاز اول توسعه در بندر شهید بهشتی، خطوط لاینری در این بندر فعال شده که دستاورد بسیار خوبی محسوب می شود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به افزایش جذب کشتی و کالا به بنادر چابهار طی یک سال گذشته، آن را " برگ برنده ای" برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران عنوان کرد.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: بندر چابهار همچنین از حیث حجم سرمایه گذاری و اعتماد بخش خصوصی سرمایه گذار داخلی و خارجی نیز روند بسیار خوبی دارد.
راستاد گفت: با توسعه هوشمندانه زیرساخت ها و ظرفیت های بندر چابهار، این بندر درحال حاضر بالاترین حجم تخلیه و بارگیری را در مقایسه با سایر بنادر کشور دارد و با رشد 51 درصدی بالا ترین عملیات را داشته است.
احمد علی موهبتی؛ استاندار سیستان و بلوچستان نیز در نشست هماهنگی برگزاری همایش بین المللی توسعه چابهار، تاکید کرد: این همایش باید فرصتی برای معرفی ظرفیت های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کل استان سیستان و بلوچستان باشد.
موهبتی با تاکید بر اینکه اراده دولت و سازمان بنادر و دریانوردی بر توسعه بنادر چابهار و پسکرانه های بندری آن است، افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا در این همایش، بازاریابی و جذب سرمایه گذار، صاحبان کالا و خطوط کشتیرانی به درستی هدایت شود.
استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: مسولان سیاسی و اقتصادی کشور بر این باور و عقیده هستند که بندر گوادر پاکستان مکمل بندر چابهار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو