توانمندسازی روستاهای شهرستان تایباد اولویت منطقه ویژه اقتصادی دوغارون است

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: توانمندسازی روستاهای شهرستان تایباد از اولویت‌های منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به عنوان معین منطقه 8 استان خراسان رضوی است.

به گزارش فرینا، فرامرز سلطانی در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و نشست هم‌اندیشی معین اقتصادی شهرستان تایباد افزود: شهرستان تایباد هم از ظرفیت‌های‌ مردمی و جغرافیایی بسیار بالایی برخودار است که از این ظرفیت بایستی برای توسعه اقتصادی شهرستان به درستی استفاده شود.
سلطانی گفت: امروز آسیب‌های اقتصادی توسط دشمنان بر ما تحمیل شده است که می‌توانیم با سر لوحه قرار دادن فرمایشات مقام معظم رهبری آن‌ها را خنثی نماییم.
وی از راه‌اندازی دفتر این مجموعه خبر داد و افزود: به زودی برنامه مطالعاتی ظر‌فیت‌های موجود شهرستان را آغاز خواهیم کرد.
سلطانی به ظرفیت بسیار بالقوه مرز در تایباد اشاره کرد و ادامه داد: بایستی کارهایی را دنبال کنیم که صادرات محور و ارز آور باشد تا چرخه اقتصاد شهرستان تایباد به حرکت در بیاید.
وی گفت: در شهرستان تایباد حدود 200 حلقه چاه وجود دارد که متاسفانه در زمینه پرورش ماهی این شهرستان ضعیف است و بایستی از ظرفیت چاه موجود در شهرستان در این زمینه استفاده شود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون افزود: با توجه به بررسی‌های به عمل آمده از منطقه ویژه اقتصادی دوغارون متاسفانه 35 درصد ظرفیت منطقه احصاء شده است و بایستی تلاش شود تا مردم شهرستان از ظرفیت بالای خود در راستای توسعه آن استفاده نمایند.
وی خاطرنشان کرد: طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی شهرستان تایباد تعریف شده است و همه باید کمک کنند فاز 2 منطقه ویژه اقتصادی دوغارون عملیاتی شود تا بتوانیم صنایع تبدیلی در فاز 2 اجرا کنیم که این مهم اگر محقق شود شهرستان تایباد به یک بنگاه بزرگ اشتغال‌زایی و اقتصادی در شرق کشور تبدیل خواهد شد.
سلطانی گفت: شهرک صنعتی تایباد مغفول واقع شده است و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون برنامه دارد با حفظ مالکیت توسط خود شهرک صنعتی و با سیاست‌های گمرک و با توجه به اینکه شهرک صنعتی در  محدوده اراضی منطقه واقع شده است، کمک نماید تا از مزیت‌های اقتصادی منطقه ویژه استفاده نموده و فاز جدید صنعتی را آغاز کند.
 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.