در جلسه بازاریان بازارچه مرزی ماکو با و مسئولین منطقه مطرح شد:

برون رفت از مشکلات بازارچه های مرزی با احداث واحدهای تولیدی مشترک با ترکیه

در نشست بازاریان بازارچه مرزی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، فرماندار و مدیر کل گمرک بازرگان در خصوص واردات کالاهای گروه چهار بخصوص پوشاک به منطقه بر لزوم احداث واحدهای تولیدی مشترک با ترکیه و عرضه آن در بازارچه های مرزی تاکید شد.

به گزارش فرینا، مدیر کل گمرک بازرگان با تاکید بر حل مشکل این بازاریان بازارچه های مرزی که به دلیل محدود شدن واردات پوشاک و بخشنامه ها متضرر می شوند گفت:‌با توجه به شرایط اقتصادی فعلی و تحریم ها ترک ها علاقمند به ایجاد واحدهای تولیدی بخصوص در بخش پوشاک هستند و درصورت مشارکت با آنان می توان برندهای ترک را در منطقه تولید کرد. 

صادق نامدار با اشاره به اینکه اختصاص سهمیه واردات پوشاک درمانی مقطعی برای مشکل بازاریان است افزود: اشتغال و تامین معیشت ساکنان مناطق مرزی، شکوفایی اقتصاد محلی و افزایش رونق مناطق شهری و روستایی مستلزم تولید محصولات وارداتی در داخل است و تخصیص سهمیه واردات پوشاک برای مناطق آزاد بصورت بخشنامه دردی از بازارچه ها را درمان نخواهد کرد. 

نامدار با اشاره به اینکه ظرفیت تعاونی مرزنشینان در واردات کالا از گمرک مورد استفاده قرار می گیرد افزود: طبق برنامه ریزی انجام شده کالاهای تا سقف ۶۰ میلیون دلار برای ساکنین منطقه از طریق تعاونی مرزنشینان تا آخر هفته ترخیص می شوند. 

وی از پیگیری مسئولین منطقه آزاد و فرماندار ماکو برای ترخیص کالاهایی که از طریق ثبت سفارش در گمرک بازرگان معلق مانده اند خبر داد وگفت: دغدغه و مشکلات مربوط به بازاریان را درک می کنیم ولی در چهارچوب قانون قطعا مشکلات برطرف می شود. 

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.