جشنواره تئاتر خیابانی ارس باید به سمت بین المللی شدن گام بردارد

مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، گام بعدی جشنواره تئاتر خیابانی ارس را اجرا در گستره بین المللی عنوان کرد.

به گزارش فرینا، علی حسنلو گفت: جشنواره تئاتر خیابانی ارس بعد از چند دوره اخیر با فرآیند منطقی، به مرحله بلوغ رسیده است و گام بعدی این جشنواره باید اجرا در سطح بین المللی باشد.
حسنلو تصریح کرد: دوره ششم این جشنواره به صورت سراسری برگزار خواهد شد و حداکثر در دوره هشتم باید بتوانیم شاهد برگزاری یک جشنواره بین المللی پرقدرت در منطقه آزاد ارس باشیم.
وی افزود: به خصوص اینکه نوروز یکی از آیین های باستانی تمام اقوام ایرانی است و آیین مشترک برخی از کشورها نیز محسوب می شود. به همین دلیل، اجرا شدن این رویداد در ایام نوروز هوشمدانه بوده و می تواند به رشد و جهانی شدن آن کمک کند.
مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به ویژگی های جشنواره تئاتر خیابانی ارس، خاطرنشان کرد: منطقه آزاد ارس با برگزاری این جشنواره در ایام نوروز، روز جهانی تئاتر را در کشور از رکود قبلی درآورده و تنها جشنواره تئاتری کشور است که در ایام نوروز و در روز جهانی تئاتر برگزار می شود.
حسنلو تاکید کرد: همین موضوع سبب شده است که منطقه آزاد ارس در حوزه تئاتر خیابانی ایران شناخته شود و ادامه این مسیر و برگزاری بزرگتر و گسترده تر این رویداد حتی می تواند نام ارس را در حوزه هنر برند کند.

وی تصریح کرد: منطقه آزاد ارس باید نگاه مستقلی به این جشنواره داشته باشد و علی رغم برگزاری جشنواره در ایام نوروز، نباید چنین رویداد مهمی فقط در ذیل برنامه های نوروزی ارس دیده شود.
مدیر فرهنگی، هنری و اجتماعی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد، جشنواره امسال تئاتر خیابانی ارس را فستیوال اقوام ایرانی عنوان کرده و گفت: آثار بسیار خوبی از نظر کمی و کیفی به جشنواره رسیده است و با حضور و اجرای گروه های تئاتری از نقاط مختلف ایران، منطقه آزاد ارس شاهد فستیوال رنگارنگ اقوام و آیین ها خواهد بود.
حسنلو افزود: منطقه آزاد ارس به دلیل گردشگرپذیر بودن، به چنین جشنواره ای نیاز داشت و بدون شک گردشگران این منطقه استقبال بسیار خوبی از اجراها خواهند داشت.
گفتنی است؛ ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس که در سال اول فعالیت سراسری خود توانست 161 اثر نمایشی را از 20 استان و 5 منطقه آزاد کشور به خود جلب نماید همزمان با روز جهانی تئاتر، هفتم فروردین ماه 1398 (27 مارس2019) در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برگزار می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو