امکان غواصی و موج سواری در چابهار طی ایام نوروز

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان منطقه آزاد چابهار از امکان انجام ورزش های دریایی نظیر غواصی و موج سواری در خلیج چابهار طی ایام نوروز 98 خبر داد.

به گزارش فرینا، علیرضا نایب پور در گفتگو با خبرنگار مانا به فعالیت تنها کلوپ غواصی چابهار در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در این کلوپ غواصی امکان سرویس دهی روزانه به 100 تا 150 نفر  وجود دارد که انتظار می رود در ایام نوروز شاهد استقبال گردشگران از این کلوپ غواصی باشیم.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان منطقه آزاد چابهار، یادآور شد: در ایام نوروز علاوه بر کلوپ غواصی، تعداد چهار واحد کلوپ تفریحات دریایی در نقاط مختلف ساحلی چابهار به گردشگران انواع خدمات مرتبط با توریسم دریایی را ارائه خواهند داد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در فصل تابستان به دلیل مواج شدن دریا در اثر وزش بادهای مونسون، غواصی فقط به خلیج چابهار محدود می شود اما در نیمه دوم سال امکان غواصی در تمام آب های ساحلی دریای عمان وجود خواهد داشت.

به گفته این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد چابهار، در زمستان دمای آب به 22 درجه سانتی گراد می رسد که همین امر این امکان را فراهم می آورد تا به راحتی بتوان در خلیج چابهار به غواصی پرداخت.

نایب پور با بیان اینکه هم اکنون غواصی به عنوان یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری در چابهار محسوب می شود که باعث شده گردشگران زیادی به این شهر ساحلی سفر کنند، تاکید کرد: غواصی در خلیج چابهار به دلیل طبیعت فوق العاده زیبای زیرآب برای گردشگران به حدی لذت بخش است که پس از تجربه یک بار غواصی سعی می کنند هر ساله برای تجربه دوباره گشت زیرآب به این شهرستان سفر کنند.

وی در ادامه همچنین از امکان موج سواری در منطقه رمین خبر داد و گفت: هر چند فصل اصلی برای موج سواری در هنگام مونسون و اواخر مرداد ماه است اما با این وجود امکان موج سواری برای گردشگران در ایام نوروز نیز فراهم خواهد بود.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان منطقه آزاد چابهار، به رواج  ورزش مفرح موج سواری در سواحل رمین طی سال های اخیر اشاره کرد و بیان داشت: همین امر نیز باعث شده تا شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر با محوریت موج سواری به سواحل دریای عمان در استان سیستان و بلوچستان باشیم.

وی تاکید کرد: گردشگران علاقه مند برای انجام موج سواری در خلیج  چابهار می توانند با آموزش های ابتدایی نسبت به اسکی روی آب با استفاده از تخته های مخصوص این ورزش آبی، اقدام کنند.

رئیس هیئت نجات غریق و غواصی سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه خلیج چابهار تنها مکان آبی در کشور است که امکان موج سواری در آن وجود دارد، تاکید کرد: بدون شک موج سواری از جذابیت بسیار خاصی برای گردشگران برخوردار خواهد بود.

نایب پور با اشاره به اینکه خلیج چابهار مکان مناسب در کشور برای انجام ورزش مفرح موج سواری است، گفت: با تشکیل انجمن موج سواری کشور و تشکیل کمیته استانی موج سواری، برنامه ریزی ها برای پرورش موج سواران حرفه ای آغاز شده است.

وی با بیان اینکه موج سواری به عنوان یکی از مهم ترین ورزش های دریایی محسوب می شود که سعی داریم این ورزش را در کشورمان رواج دهیم، گفت: در همین راستا طی چند سال اخیر مسابقات موج سواری را در چابهار برگزار کرده ایم.

مدیر تفریحات ساحلی و دریایی سازمان منطقه آزاد چابهار، اذعان داشت: با توجه به اینکه بندر رمین دارای موج های مناسبی برای آموزش موج سواران مبتدی است، لذا قرار است کلاس های آموزشی در بندر رمین در فصل تابستان برگزار شود.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو