470 بانوی هنرمند قشمی، شناسنامه دار شدند

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از صدور کارت شناسایی صنایع دستی برای بانوان هنرمند جزیره از ابتدای سال 97 تا کنون خبر داد.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی با اعلام این خبر اظهار داشت:  کارت شناسایی صنایع دستی براساس مهارت بانوان در هنرهایی همچون؛ کَمه دوزی، خوس دوزی، شَک بافی، زری دوزی و ... با اعتبار سه ساله صادر شده و دارای مزایای بسیاری می باشد.
وی از امکان بهره مندی بانوان دارای کارت از مزایای بیمه تامین اجتماعی خبر داد و افزود: بانوان دارای این کارت شناسایی می توانند با مراجعه به بانک ها برای راه اندازی مشاغل خانگی از تسهیلات 50 تا 500 میلیون ریالی کم بهره، برخوردار شوند.
به گفته شهرکی، دارندگان کارت شناسایی صنایع دستی همچنین می توانند با راه اندازی مشاغل کارگاهی از تسهیلات یک میلیارد ریالی و بالاتر بهره مند شوند.
 مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم در توضیح بیشتر عنوان کرد: صدور کارت شناسایی صنایع دستی از سال 1392 به منظور ساماندهی فعالین این حوزه، در دستور کار این مدیریت قرار گرفته و تا کنون برای سه هزار و 150 بانو کارت صادر شده است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو