توسعه زیرساخت های شهری و روستایی با هدف تسهیل سفرهای نوروزی به قشم

رییس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از آمادگی شهرها و روستاهای قشم برای استقبال از گردشگران عید 98 با همکاری نیروهای این کمیته و دهیاران روستاهای قشم خبر داد.

به گزارش فرینا، تورج امانی با ارایه شرحی از وظایف کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بیان کرد: این کمیته به منظور هماهنگی و نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله به شهرداری ها و دهیاری ها در امر خدمات رسانی به گردشگران نوروزی، آماده سازی و ایجاد امکانات و تسهیلات سفر در روستاها و مناطق تفرجگاهی تشکیل شده است.
وی رسیدگی موثر به وضعیت زیرساخت ها و تأسیسات شهری را یکی از مهم ترین خدمات این کمیته دانست و افزود: هماهنگی با شرکت آب، برق و تاسیسات قشم، اداره های برق، گاز و مخابرات شهرستان و استان برای جلوگیری از هرگونه قطعی و خرابی و بازدید از مبلمان شهری و رفع خرابی ها نیز از جمله این خدمات است.
رییس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: همکاری در جانمایی بازارچه ها به منظور توزیع مناسب ارزاق عمومی، رسیدگی به وضعیت روشنایی و امکانات رفاهی کمپ پارک ها، پارکینگ ها و مراکز عمومی از اهداف دیگر این کمیته اجرایی است.
به گفته امانی، صدور دستور توقف حفاری ها و عملیات عمرانی در محورهای پر تردد و مسافر پذیر و اعلام آماده باش گروه های امداد و نجات در سازمان های آتش نشانی به صورت شبانه روزی بخش دیگری از وظایف کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم است.
وی به خدمات کمیته خدمات شهری و روستایی در روستاهای جزیره اشاره کرد و گفت: بهره گیری از توان و ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا برای ارایه خدمات بهتر به گردشگران نوروزی و پاکسازی حریم جاده ها و ساماندهی مبادی ورودی، بخشی از این فعالیت ها محسوب می شود.
رییس کمیته خدمات شهری و روستایی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، رسیدگی به وضعیت تابلوهای معرفی مسیر، خیابان ها، اماکن و مراکز عمومی شهرها و روستاها را نیز در زمره این اقدامات معرفی کرد و ادامه داد: تهیه پلاکاردهای اطلاع رسانی به گردشگران نیز از دیگر وظایف اجرایی این کمیته می باشد.
یادآور می شود، ستاد اجرایی خدمات سفر یک تشکل کشوری است که از آذر ماه 96 در قشم آغاز به کار کرده است. این ستاد به منظور ارایه هرچه بهتر خدمات خود به گردشگران نوروز 1398 از 25 اسفند ماه آغاز به کار کرده و از 9 کمیته در جنبه های مختلف خدمت رسانی تشکیل شده است که شامل؛ کمیته های حمل و نقل، خدمات شهری و روستایی، اطلاع رسانی، تبلیغات-امور فرهنگی و فضای مجازی، پشتیبانی و امور اجرایی، برنامه ریزی و آمار، نظارت- تنظیم بازار- ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت-سلامت و محیط زیست، خدمات انتظامی-امنیتی و ترافیک و اسکان و رفاه می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.