برگزاری جشنواره ای با رنگ هنر اقوام ایرانی در 110 غرفه شهر قشم

اقوام ایرانی 24 استان کشورمان محصولات صنایع دستی، مواد غذایی، سوغات و موسیقی سنتی خود را در 110 غرفه "جشنواره نوروزی میراث کهن خلیج فارس" به مدت 11 روز عرضه می کنند.

به گزارش فرینا، دبیر این جشنواره اعلام کرد: گروه موسیقی آئینی بین المللی فرخه از مشهد مقدس طی این مدت رقص های آئینی و سنتی اقوام مختلف کشورمان را بخش منتخب اجرای هنر موسیقی در محل این نمایشگاه به نمایش می گذارند.
مرجان قاسمی گفت: 10 غرفه این نمایشگاه ویژه صنایع دستی و غذاهای سنتی مردمان خونگرم جزیره زیبای قشم است و در 100 غرفه دیگر آن سوغات، صنایع دستی و غذاهای بومی و سنتی 24 استان کشورمان عرضه می شود.
به گفته وی، در این نمایشگاه مردمانی از استان ها و شهرهای مختلفی همچون اردبیل، ارومیه، شهر کرد، لرستان، رشت، یزد، اصفهان، فارس، بوشهر، همدان، خوانسار، تهران، کرمان و دیگر نقاط ایران اسلامی حضور دارند.
نمایشگاه جشنواره نوروزی "میراث کهن خلیج فارس" از امروز دوم فروردین ماه 1398 به طور رسمی از ساعت 11 صبح تا 24 شب در محل سینما دریای شهر قشم بالاتر از مجتمع سیتی سنتر 2 کار خود را آغاز می کند و تا 12 فروردین هم ادامه خواهد داشت.
جزیره قشم در جنوب ایران این روزها با موج اول سفرهای عیدانه مردم مهربان کشورمان، شور و حالی کاملا بهاری و نوروزری به خود گرفته است.
مهمانان جزیره قشم، علاوه بر شرکت در نمایشگاه  "جشنواره نوروزی میراث کهن خلیج فارس"، بازدید از ظرفیت های کم نظیر گردشگری این جزیره همچون طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل های دریایی حرا، خلیج دلفین های آزاد، دره ستاره ها، بام قشم، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، غارهای خوربس، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، دره تندیس ها، موزه ژئوپارک، چاه های تلا و بادگیرهای لافت، سواحل زیبا و دهها ظرفیت دیگر گردشگری را هم در برنامه سفر خود قرار می دهند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.