قشم با پایدارترین شرایط آب و هوایی، گزینه ای مطمئن برای سفرهای نوروزی

رییس کمیته اطلاع رسانی- تبلیغات- امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از شرایط پایدار جوی جزیره قشم در ایام نوروز 98 خبر داد.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده در مصاحبه زنده ای که صبح امروز 6 فروردین ماه 1398 از رادیو خلیج فارس پخش شد، با اشاره به جدیدترین اخبار هواشناسی بیان کرد: قشم این روزها بهترین هوای بهاری در مدت مشابه چند سال اخیر را تجربه می کند و مهمانان جزیره با آرامش کامل در حال بازدید از جاذبه های گردشگری و طبیعت زیبای آن هستند.
شیخ زاده از ارتباط مستقیم با مدیرکل هواشناسی هرمزگان خبر داد و افزود: در تماسی که صبح امروز با مسئولین هواشناسی هرمزگان داشتیم، مدیرکل هواشناسی هرمزگان ضمن تکذیب تمامی اطلاعیه و اخطاریه‌های منتشر شده در فضای مجازی در خصوص ناپایداری شرایط جوی این جزیره، از خروج سامانه بارشی از استان در روز چهارشنبه هفتم فرودین ماه خبر داد.

رییس کمیته اطلاع رسانی- تبلیغات- امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ضمن تسلیت به بازماندگان واقعه سیل در استان های فارس و گلستان و آرزوی سلامتی برای هم وطنان آسیب دیده، بر کسب اخبار هواشناسی از خبرگزاری های معتبر تاکید کرد و گفت: در صورتی که به هر دلیلی دریا مواج شود، سازمان بنادر و کشتیرانی کشور با عکس العمل به موقع و درایت کامل به منظور امنیت بیشتر، حمل و نقل مسافران از بندر شهید حقانی بندرعباس به مقصد بندر شهید ذاکری قشم را تا تحصیل شرایط پایدار متوقف می کند.
به گفته شیخ زاده، در بنادر پهل و لافت به دلیل قدرت مانور بیشتر لندینگ کرافت ها، توقف تردد به ندرت اتفاق می افتد.
رییس کمیته اطلاع رسانی- تبلیغات- امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم  از هم وطنان در سراسر کشور دعوت کرد تا با آرامش خاطر به قشم سفر کنند و ادامه داد: این روزها با توجه به ساختارمند شدن برنامه ریزی سفرهای نوروزی و توزیع سفر در ساعات مختلف شبانه روز، همچنین افزایش گیت های ورودی بنادر پهل-لافت به 20 گیت ورودی که مشغول ارایه خدمات 24 ساعته هستند، خودروهای ورودی با کمترین زمان انتظار می توانند وارد جزیره شوند.
شیخ زاده به جاذبه های گردشگری جزیره که با استقبال بالای گردشگران همراه بوده اشاره کرد و افزود: در ایام نوروز امسال، ساحل جزایر ناز در سایت ورزش های هوایی و دریایی خود، تجربه ای زیبا از پرواز با چترها و پاراگلایدرها برفراز دریای آرام خلیج فارس را برای بیش از 10 هزار بازدید کننده خلق کرد.
وی همچنین از وجود ظرفیت گردشگری دیگری در این جزیره خبر داد و عنوان کرد: سافاری قشم امسال با برپایی کمپ شبانه، امکان برخورداری از اقامتی دلچسب برای مهمانان نوروزی فراهم دیده و برای نخستین بار در جزیره ، پرواز با هواپیمای دو نفره بر فراز آسمان قشم را امکان پذیر کرده است.
رییس کمیته اطلاع رسانی- تبلیغات- امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم  همچنین از برگزاری جشنواره های نوروزی، کنسرت های شبانه، برپایی جشنواره های سنتی و آیینی شبانه در روستاهای قشم و نمایشگاه های صنایع دستی و غذاهای بومی- محلی در ایام نوروز 98 خبر داد.
شیخ زاده به پخش ویژه برنامه "شب های قشم" از سیمای خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این برنامه هر شب به صورت زنده در محل پارک زیتون شهر قشم با حضور پرشور مردم و با ارایه گزارش هایی از فعالیت های ستاد اجرایی خدمات سفر قشم روی آنتن می رود.
رییس کمیته اطلاع رسانی- تبلیغات- امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پایان اعلام کرد: اختصاص شماره تلفن ثابت  07635252000 با نام مرکز تماس قشم نیز به منظور پاسخگوی به سوالات مردمی به صورت شبانه روزی آماده خدمت رسانی به هم وطنان است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.