تامین امنیت و رفاه گردشگران نوروزی با ساماندهی مراکز اسکان قشم

رییس کمیته خدمات اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از آماده سازی و ساماندهی مراکز اسکان گردشگران با نظارت کامل اعضای این کمیته خبر داد.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی بیان داشت: از آنجا که کمیته های 9 گانه ستاد اجرایی خدمات سفر در راستای رفاه حال گردشگران فعالیت دارند، یکی از وظایف اصلی کمیته خدمات اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ارایه راهکار و پیشنهاد به این مجمعه ها می باشد.
شهرکی به تشریح بخشی از این وظایف پرداخت و افزود: هماهنگی با جامعه هتلداران و کاشانه های مهمان به منظور ارتقاء کمیت و کیفیت مراکز اقامتی، آماده سازی کمپ ها، زائرسراها، خانه مسافر و همچنین بهره گیری از طرح نوروزی آموزش و پرورش برای اسکان فرهنگیان نمونه ای از این فعالیت هاست.
وی همچنین به همکاری جامعه آژانس داران و انجمن راهنمایان گردشگری اشاره کرد و گفت: نقل و انتقال و آگاه سازی گردشگران در خصوص نحوه تردد به اماکن گردشگری در هماهنگی کامل با اعضای این گروه ها با نظارت کامل صورت می گیرد.
به گفته رییس کمیته خدمات اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، در شرایط اضطراری نیز کمیته خدمات اسکان و رفاه ستاد اجرایی خدمات سفر قشم موظف است مساجد و سالن های ورزشی مدارس را برای اسکان های اضطراری در شرایط بحرانی و نامساعد جوی هماهنگی ایجاد کرده و برای پوشش بیمه ای حوادث در اماکن عمومی و ساماندهی چادرهای مسافرتی اقدام نماید.
شهرکی ادامه داد: تعیین نقاطی جهت اطلاع رسانی از ظرفیت های خالی مراکز اقامتی به گردشگران و هماهنگی با ادارات مختلف دارای ظرفیت اسکان و رفاه نیز از جمله وظایف این کمیته می باشد.
گفتنی است، ستاد اجرایی خدمات سفر یک تشکل کشوری است. این ستاد به منظور ارایه هرچه بهتر خدمات خود به گردشگران نوروز 1398 از 25 اسفند ماه آغاز به کار کرده و از 9 کمیته در جنبه های مختلف خدمت رسانی تشکیل شده است که شامل؛ کمیته های حمل و نقل، خدمات شهری و روستایی، اطلاع رسانی، تبلیغات ـ امور فرهنگی و فضای مجازی، پشتیبانی و امور اجرایی، برنامه ریزی و آمار، نظارت ـ تنظیم بازار ـ ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت ـ سلامت، خدمات انتظامی ـ امنیتی و ترافیک و اسکان و رفاه می شود.    

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.