300 میلیون تومان به 6 روستای هدف گردشگری نوار ساحلی مکران تخصیص یافت

رئیس کمیته روستاهای ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار گفت: 300 میلیون تومان در قالب تفاهم‌نامه‌ای با استانداری سیستان و بلوچستان به 6 روستای هدف گردشگری نوار ساحلی مکران اختصاص یافت.

به گزارش فرینا، وحید پایدار در گفت‌وگو با تسنیم در چابهار اظهار داشت: کمیته هماهنگی امور روستاهای در ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار تشکیل شده است و هدف آن ساماندهی روستاهای هدف گردشگری در محدوده و خارج از محدوده منطقه آزاد چابهار برای استقبال و میزبانی از مسافران نوروزی است.

پایدار افزود: تنها روستای محدوده منطقه آزاد چابهار، تیس، در قالب این کمیته ساماندهی شده است، مسیرهای دسترسی به روستا و امکان اقامتی-تفریحی تابلوگذاری شده و اقامتگاه‌های بوم‌گردی به‌علاوه 4 مدرسه آموزش و پرورش آماده پذیرش مهمان نوروزی است.

وی گفت: برگزاری جشنوارهای غذاهای بومی و محلی و نمایشگاه صنایع دستی روستای تیس، چاپ راهنماهای گردشگری، ساخت سرویس‌های بهداشتی و ساماندهی گشت‌های دریایی و نجات غریق و قایق‌ها از دیگر اقدامات است.

رئیس کمیته روستاهای ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار تصریح کرد: هم‌چنین در قالب تفاهم‌نامه‌ای با استانداری سیستان و بلوچستان 300 میلیون تومان به 6 روستای هدف گردشگری نوار ساحلی مکران که شامل گواتر، رمین، پزم، درک و تنگ و جد که خارج از محدوده منطقه آزاد چابهار است تخصیص یافته است.

پایدار ادامه داد: با این استفاده از منابعِ منطقه آزاد چابهار و منابع خود استانداری این روستاها برای پذیرش گردشگران ساماندهی می‌شوند، ساماندهی‌ها شامل ساخت سرویس‌های بهداشتی، تابلوها و بروشورهای راهنمایی، ساماندهی امکان اقامتی و بوم‌گردی و برگزاری نمایشگاه محصولات صنایع غذایی صنایع‌ دستی است.

رئیس کمیته روستاهای ستاد خدمات سفر منطقه آزاد چابهار گفت: در قالب این تفاهم‌نامه، مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی نوار ساحلی مکران نیز تجهیز و ساماندهی شده‌اند، از جمله آن می‌توان به تالاب لیپار اشاره کرد، در این تالاب تابلوهای ایمنی و شنا ممنوع نصب شده‌اند و نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی روستاییان اطراف تالاب ساماندهی شده است.

پایدار خاطرنشان کرد: هم‌چنین در کوه‌های مینیاتوری نیز بوفه‌های غذا برای ارایه غذاهای بومی و محلی آماده شده است، 4 سرویس بهداشتی ساخته شده و نورافکن‌ها و تجهیزات روشنایی برای روشنایی در شب جاذبه کوه‌های مریخی نصب شده‌اند تا گردشگران بتوانند در شب نیز از مریخی بازدید کنند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.

آخرین اخبار آرشیو