تندیس مشاهیر ارس ساخته می شود

معاون فنی و زیربنایی منطقه آزاد ارس گفت: تندیس هفت تن از مشاهیر ادبی، علمی، ورزشی و کارآفرین منطقه ساخته و در مکان های متناسب با شخصیت افراد نصب می شود.

به گزارش ایرنا فرینا؛ ایرج حاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: کار ساخت پرتره این شخصیت های مطرح منطقه تا 12 فروردین اتمام یافته و در نقاط مختلف شهر نصب می شوند.
حاتمی گفت: هفت تندیس ساخته شده متعلق به حکیم ابوالقاسم نباتی شاعر و عارف مشهور روستای اشتبین، میرزا طاهر خوشنویس، خوشنویس معروف نسخ قرانی، آیت الله شیخ قاسم گرگری از علمای مشروطه و عارف نامدار، دکتر ساجد ساجدی پزشک نامدار و خیر بنیانگذار بیمارستان هادیشهر، تقی تقی زاده بنیانگذار گروه صنعتی آمیکو، سرگرد علی اهتزازی از خیران و موقوفان هادیشهر، مرحوم سیامک نادری دارنده مقام اول آسیایی رشته تکواندو و اهل هادیشهر است.
حاتمی با بیان اینکه انتخاب پرتره شخصیت ها از بین چند تن از افراد و شخصیت های مطرح و اثرگذار منطقه با همفکری کارشناسان و اهل فرهنگ انجام شده، افزود: برای ساخت مجسمه ها فراخوانی داده شد و هنرمندان مجسمه ساز بسیاری از سراسر کشور آثار و رزومه خود را ارسال کردند که پس از بررسی سوابق آنها این افراد توسط هیات داوران برای همکاری انتخاب شدند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.