گسترش کاشانه های مهمان، توسعه اقتصاد جوامع محلی جزیره را در پی داشته است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از تحقق شعار تبدیل مسافر به گردشگر در نوروز امسال قشم خبر داد.

به گزارش فرینا حمیدرضا مومنی در آخرین برنامه تلویزیونی شب های قشم که از شبکه استانی خلیج فارس به صورت مستقیم پخش شد، افزود: از ابتدای سال 1394 و با هدف توسعه اقتصاد پایدار خانوارهای ساکن جزیره، گسترش کاشانه های مهمان روستایی، اولویت سازمان منطقه آزاد قشم بود.
وی افزود: توسعه این کاشانه ها با سرمایه گذاری اندک، بیشترین بازده، بازگشت سریع سرمایه به همراه اشتغالزایی بالا  را به همراه داشت به گونه ای که در حال حاضر شاهد مهاجرت معکوس به روستاهای جزیره هستیم.
مومنی گفت: رساندن تعداد یک کاشانه مهمان به رقم 76 کاشانه در روستاهای جزیره، آشنایی مردم با سبک زندگی سنتی، آداب و رسوم محلی، غذاهای بومی و عرضه هنرهای دستی بانوان قشمی در این کاشانه های مهمان، یکی از مهم ترین عوامل تبدیل مسافر به گردشگر در جزیره بود.
وی با اشاره به تبلیغات گسترده این سازمان جهت معرفی و آشنایی مردم با جاذبه های طبیعی و گردشگری قشم، افزود: ساخت 12 کمپ پارک در سطح جزیره، افزایش تعداد اسکله های گردشگری و سایت های تفریحی با اماکانات رفاهی کامل به تمرکززدایی میهمانان نوروزی شهر قشم کمک کرد.
به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، عید 98 با توزیع متوازن میهمانان نوروزی در سطح جزیره همراه بود و بیش از یک‌ میلیون گردشگر از ژئوسایت ها و اماکن گردشگری قشم همچون جزایر ناز، جنگل حرا، چاهکوه، خلیج دلفین ها، غارهای خربس، دره ستاره ها، قلعه پرتغالی ها و سایر اماکن دیدنی بازدید کردند.
مومنی با اشاره به نرم افزارهای تحلیلی  ثبت ورود و رصد میهمانان نوروزی ارایه شده توسط کمیته آمار و برنامه ریزی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، گفت: استفاده از این داده های تحلیلی و اطلاع از مراکز مورد توجه و تجمع گردشگران به ما کمک می کند تا در جهت تقویت زیرساخت های عمرانی و رفاهی این مناطق جهت آمادگی برای تعطیلات آتی اقدام کنیم.
گفتنی است، آخرین برنامه تلویزیونی "شب های قشم" با حضور حمیدرضا مومنی، رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، شامگاه جمعه 16 فروردین ماه از شبکه استانی خلیج فارس به صورت مستقیم پخش شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.