بسیج سه نهاد برای رونق تولید

وزیر امور اقتصادی و دارایی اعلام کرد: امسال باید همه مجموعه ها از جمله بانکها، بورس و بیمه با کار جهادی در خدمت رونق تولید قرار گیرند.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛​ فرهاد دژپسند با اشاره به این که باید با دور اندیشی و تدبیر تلاش کنیم که سختی ها به حداقل کاهش یابد گفت:​ بانک ها باید برنامه عملیاتی قوی برای ایفای نقش به منظور رونق تولید داشته باشند و با حرکت جهشی ایفای نقش کنند. 
دژ پسند افزود:​ بانک‌ها باید راههای تامین سرمایه در گردش بنگاه‌های تولیدی را شناسایی و با وصول مطالبات معوق در خصوص اعطای تسهیلات اقدام کنند.
وی گفت:​ بانک ها باید کمک کنند تا طرح هایی که پیشرفت بالای ۷۵ درصد دارند در سال ۹۸ به بهره‌برداری برسند. 
وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره بازار سرمایه گفت باید سهم بورس در تامین مالی اقتصاد از ۱۵ درصد به ۴۰ درصد برسد.
دژپسند اضافه کرد:​ بازار سرمایه باید با یک برنامه عملیاتی و جامع،​ جای نظام بانکی را در تامین مالی بگیرد و افزایش حجم نقدینگی فرصت خوبی است تا با طرحهای جدید به توان این سرمایه ها را در جهت رونق تولید هدایت کرد.
وی افزود:​ در حوزه بیمه نیز باید با تعریف بیمه های جدید کاری کنیم که فعالان اقتصادی نگران تحریم و خطر های برون زا نباشند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی استفاده از دارایی های راکد دولت را راه دیگر مقابله با تهدیدات برشمرد و گفت: در سال ۹۸ حداقل باید از ۱۵ درصد دارایی های راکد شناسایی شده در اقتصاد کشور استفاده کنیم.
دژپسند به ضرورت جذب سرمایه گذاری های خارجی و انتقال دانش فنی اشاره کرد و افزود: مناطق آزاد نیز باید با کارکرد اصلی خود و جهت رفع محدودیت ها قدم بردارند. 
وی بهبود فضای کسب و کار را ضروری دانست و گفت:​ گمرکات باید به طور جدی مانع رسوب کالا در گمرک شوند و اجازه داده نشود تا عده ای برای افزایش قیمت و کسب سود بیشتر کالاهای خود به ویژه مواد اولیه مورد نیاز تولید را ترخیص نکنند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین تأکید کرد:​ ما نیازمند جهاد مدیریت هزینه در همه دستگاههای تولیدی هستیم.
وزیر اقتصاد با بیان اینکه ممکن است امسال درآمدهای نفتی کاهش یابد گفت: این منابع باید با درآمدهای مثل مالیات جایگزین شود با این حال در این مسیر نباید به تولید آسیبی برسد.
دژپسند افزود: میزان درآمد مالیاتی پیش‌بینی شده برای سال گذشته ۱۱۲ هزار میلیارد تومان بود که ۱۰۹ هزار میلیارد تومان آن محقق شد که میزان قابل قبولی است.
وزیر اقتصاد و امور دارایی از نهایی شدن برنامه عملیاتی این وزارتخانه و دستگاه‌های وابسته برای تحقق شعار رونق تولید تا دو روز آینده خبر داد.
دژپسند در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار ما گفت: پیش نویس این برنامه تهیه شده و طی دو روز آینده در جلساتی که با حضور مدیران و کارشناسان وزارتخانه برگزار می‌شود نهایی خواهد شد. 
وی افزود: بر این اساس وزارت امور اقتصادی و دارایی از طریق سیستم بانکی بیمه‌ها و بازار سرمایه برای رونق تولید اقدام خواهند کرد.
دژپسند اضافه کرد: بیمه ها باید به گونه ای اقدام کنند که بنگاه های اقتصادی نگران بحران ها و عوامل خارجی نباشند.
وی گفت:​ در خصوص سرمایه گذاری خارجی باید به فکر جذب سرمایه‌های کوچک هم باشیم و با رونق فضای کسب و کار سرمایه گذاران را به تولید ترغیب کنیم.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه دولت دارایی های زیادی دارد اظهار داشت:​ دارایی های راکد باید شناسایی و مولد سازی شود. 
دژپسند به دیدار ابتدایی سال با رئیس‌جمهور اشاره کرد و گفت:​ رئیس‌جمهور در این دیدار دغدغه رسوب کالا در گمرکات را مطرح کرد و معتقد است افزایش درآمدهای مالیاتی نباید موجب آسیب به تولید شود. 
وی افزود: همچنین بهبود فضای کسب و کار و تدوین برنامه عملیاتی به این منظور از دیگر تاکیدات رئیس جمهور در این دیدار بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.