پایان فعالیت شرکت های صوری در مناطق آزاد کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس گفت: با راه اندازی سیستم یکپارچه کسب و کار، فعالیت شرکت های صوری در مناطق آزاد برای همیشه به پایان رسید.

به گزارش فرینا، محسن نریمان، در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به موضوع فعالیت شرکت‌های صوری در مناطق آزاد افزود: شرکت‌های بسیاری در منطقه آزاد ارس در حال فعالیت هستند. در مجموع منطقه آزاد ارس به ۴۴۰ واحد تولیدی، پروانه بهره برداری داده است.
نریمان گفت: اینکه ادعا شود شرکت‌های صوری در مناطق آزاد کشور وجود ندارند، درست نیست، اما با توجه به اتصال فعالیت کارگاه‌ها و کارخانجات به سیستم کسب و کار یکپارچه منطقه آزاد دیگر اجازه فعالیت به این شرکت‌ها  داده نمی شود، بعبارتی  این شرکت ها یک دوره کوتاه فعالیت کرده و باطل خواهند شد.
وی تاکید کرد: در  مناطق آزاد برخی تولیدات فصلی و موقتی است یعنی تولید کننده با ورود به منطقه آزاد محصولات مورد نیاز خود را در فصول خاصی تولید کرده و رفته است. در این بین تعاونی‌هایی هم وجود دارد که با ایده چند دانشجو به ثبت رسیده و با وجود تمام حمایت‌ها و تلاش‌ها موفق به بهره برداری از ایده‌های خود نشده و شرکت را  رها کرده اند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس افزود: بازرسان رسمی هیئت مدیره مناطق آزاد سالانه از کارگاه‌های تولیدی بازرسی و فعالیت‌های آن‌ها را رصد و در سامانه مذکور ثبت می‌کنند، این امر بیانگر جدیت بازرسان این منطقه برای سلامت فعالیت های تجاری است به طور مثال به فردی که بدهکاری بانکی داشته و یا در گذشته ورشکسته شده است پروانه کسب و کار داده نمی شود مگر اینکه این فرد تضمین های خاصی را ارائه دهد.
نریمان با اشاره به ممنوعیت ثبت شرکت افراد بدهکار، گفت: قطعا یک بدهکار بانکی برای فعالیت در مناطق آزاد تایید نمی‌شود، زیرا سیستم رسمی ما در این باره هشدار داده و شرکت آن‌ها را به ثبت نمی‌رساند.
وی ادامه داد: سهم واردات مواد اولیه در مناطق آزاد نسبت به مبادی رسمی گمرکات بسیار اندک است، آخرین آمار‌ها در سال ۹۷ از واردات ۴۰ هزار میلیارد دلار خبر می‌دهد که در این بین تنها سهم کل مناطق آزاد، یک هزار میلیارد دلار است. مناطق آزاد پیشروی مقابله با تحریم هاست و تمام تلاش خود را برای جلوگیری از ضربه به واحد‌های تولیدی انجام می‌دهد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در پایان تاکید کرد: کشور‌هایی وجود دارند که از تبادل کالا با کشور ما حتی در مناطق آزاد امتناع می‌کنند، ولی به طور قطع آمار واردات ما نسبت به سال گذشته در منطقه آزاد ارس ۴۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.